Angajații din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) spun că încă mai întîlnesc contracte cu date completate doar de cumpărător, nu și de comerciant. Comercianții le cer clienților numele, adresa, numărul de telefon chiar și CNP-ul dar cînd să completeteze la rîndul lor formularul se întîmplă să nu lase nici o dată de contact. „Noi facem verificări permanente la contracte pentru că nu se poate să ceri atîtea date cu caracter personal clientului iar tu să nu îți dai nici măcar un număr de telefon. Cum poate reclama ulterior un consumator vreo defecțiune dacă în contract nu este trecută nici o adresă”, ne-au spus reprezentanții CJPC. Chiar recent, comisarii au trebuit să rezolve o reclamație și cînd au verificat contractul în baza căruia a fost făcută plîngerea nu au găsit decît numele societății comerciale. „Într-adevăr, sînt mai puține aceste contracte cu date incomplete dar ne miră că încă mai există această practică de necompletare a actelor”, mai spun cei de la CJPC. În astfel de cazuri este vorba și de neglijența oamenilor care semnează contractele, de multe ori fără a le citi. Dacă operatorul economic își schimbă cumva sediul și nu a lăsat nici o dată de contact în contract, va fi foarte greu, dacă nu chiar imposibil pentru client să își rezolve problemele ivite ulterior.