Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

„Cereţi guvernului Boc rezolvarea acestei situaţii“


Declasificarea unor drumuri naționale și transferul acestora din administrarea Companiei de Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNADN) sunt doar pure speculații. Președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, a afirmat, ieri, că județul Vrancea nu este de acord cu preluarea acestor drumuri naționale „decât în condițiile în care Guvernul României alocă fondurile necesare pentru reabilitare”. Deși, în 2009 și 2010, Marian Oprișan a făcut mai multe amendamente la legea bugetului de stat, prin care solicita finanțare pentru reabilitarea acestor drumuri, parlamentarii PDL au votat împotriva acestor amendamente.

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a declarat, ieri, la un post de televiziune central că discuțiile privind declasificarea unor drumuri naționale și transferul acestora din administrarea Com-paniei de Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNADN) sunt doar pure speculații, deoarece aceste drumuri nu pot fi declasificate și nu pot trece în administrarea Consiliului Județean doar dacă județul Vrancea este de acord cu acest lucru.
„Eu vă spun punctul de vedere al județului Vrancea pe care, vremelnic, și nu întâmplător, îl reprezint prin voința cetățenilor județului Vrancea, că noi nu suntem de acord cu preluarea acestor drumuri na-ționale decât în condițiile în care Guvernul României alocă fondurile necesare pentru reabi-litare, după care vom prelua cu mare plăcere aceste drumuri și le vom reabilita noi”, a precizat Marian Oprișan. Åžeful administrației județene a mai adăugat că cei care au promis că vor reabilita aceste drumuri, parlamentarii PNL și PDL au uitat ce le-au promis oamenilor în campania electorală.
„Drumurile naționale la care se face referire au trecut, prin hotărâre a Guvernului României, în administrarea CNADN, în anul 2004. În anul 2005, Alianța DA le-a promis oamenilor că va reabilita aceste drumuri naționale și deși a luat voturi în zona respectivă, nu a făcut nimic. În anul 2008, la alegerile parlamentare, Nini Săpunaru împreună cu un senator care nici nu-mi mai aduc aminte cum îl cheamă, căci știu că a pierdut alegerile și a ieșit pe locul doi, fost ministru al Tineretului și Sportului care s-a ocupat cu patinoarele uscate pe care nu le folosește nimeni cheltuind o căruță de bani, le-au promis oamenilor din zonă că vor reabilita aceste drumuri, lucru care nu s-a întâmplat”, a precizat Marian Oprișan.
Președintele Consiliului Județean a ținut să le rea-mintească parlamentarilor PDL că, în 2009 și 2010, a făcut mai multe amendamente la legea bugetului de stat, prin care solicita finanțare pentru reabi-litarea acestor drumuri, dar parlamentarii PDL au votat împotriva acestor amendamente.
„În 2009 și 2010 am propus ca amendamente suplimentarea sumelor alocate județului Vrancea tocmai pentru reabi-litarea acestor drumuri iar Nini Săpunaru chiar a votat pentru reabilitarea acestor drumuri, dar colegii săi, parlamentarii de la PDL, Sorina Plăcintă, Alin Trășculescu și Răzvan Mustea au votat împotriva acestor amendamente pentru faptul că, odată obținute mandatele de parlamentar, nu îi mai interesau aceste drumuri. Le-ați promis oamenilor în 2005 că veți rezolva pro-blemele acestor drumuri, cereți guvernului Boc rezolvarea acestei situații”, a mai precizat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

DN 2N și DN 2R sunt drumuri naționale

La inițiativa președintelui Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan și a fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, Guvernul a emis hotărârile de guvern 787/2004, 1938/2004 și 2284/2004 prin care șase drumuri județene au fost transformate în drumuri naționale și date în administrarea Ministerului Transporturilor, prin intermediul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Este vorba de drumul județean 205 F Tișița – Panciu -Soveja – Lepșa, transformat în DN 2L, Focșani-Odobești-Andreiașu – Butucoasa, transformat în drumul național DN 2M, drumul județean 204C, Mărtinești-Bogza-Căiata – Dumbrăveni – Dumitrești – Jitia, transformat în DN 2N și drumul județean 204C – Jitia – Vintileasca, transformat în drumul național 2R. A treia hotărâre emisă de guvern, HG 2.284/2004, a stabilit transferul în proprietatea pu-blică a statului și administrarea Minis-terului Transporturilor a drumurilor județene DJ 204A, Milcovul-Gologanu-Tătăranu, și DJ 202, limită județ Buzău-Ciorăști-Râmniceni-Măicănești. De asemenea, în anul 2003, DN 23 Focșani – Răstoaca – Nănești – Măicănești care face legătura cu litoralul Mării Negre a fost trecut prin hotărâre de guvern în administrarea CNADN, iar în 2004 acesta a fost complet modernizat de către guvernul PSD.

Marian Oprișan a dat în judecată CNADN

Președintele Consiliului Ju-dețean Vrancea, Marian Oprișan, a dat în judecată Compania Na-țională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, în data de 23 februarie 2005. În cererea de chemare în judecată se arată că CNADN refuză să pună în aplicare hotărârea Guver-nului și să semneze protocoalele de predare-preluare a sectoarelor de drum Mărtinești-Bogza-Dumbrăveni-Jitia și Jitia -Vintileasca. Curtea de Apel Galați a admis acțiunea formulată de Consiliul Județean și a obligat Compania Națio-nală de Autostrăzi și Drumuri Naționale să semneze protocolul de pre-dare-preluare a acestor drumuri. Deși au fost preluate de CNADN, starea acestor drumuri este în continuare una dezastruoasă. Mai mult, CNADN nu a făcut nici măcar lucrările de reparare a porțiunilor de drum distruse la inundațiile și alunecările de teren din 2005. În urma acestor fenomene meteo au devenit aproape impracticabile mai multe porțiuni din drumul național pe raza loca-lităților Jitia și Vintileasca.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?