Firmele nemulțumite de derularea licitațiilor pentru achiziții publice nu vor mai avea posibilitatea să depună contestații pe parcursul procedurii, ci doar la finalul acesteia, iar termenul de rezolvare a reclamațiilor pentru care nu mai este nevoie de alte documente va fi redus de la 20 la 10 zile. Modificările au fost transmise Comisiei Europene spre informare și vor fi introduse de Guvern în perioada imediat următoare, printr-o nouă revizuire a legislației privind achizițiile publice, au declarat surse oficiale. „Vor fi schimbate procedurile de contestare a unei licitații, astfel încât să fie limitată posibilitatea abuzului de contestații și blocării procesului de achiziție. Practic, contestația nu va mai putea fi depusă oricând pe parcursul unei proceduri de licitație, ci numai la finalul acesteia, când licitația poate fi reluată sau proiectul începe ime-diat, în funcție de răspuns. Contestația va trebui depusă într-un termen maxim de 10 zile de la finalizarea procedurii, termen definit în regulile Comisiei Europene ca «stand still», perioada cuprinsă între încheierea procedurii și semnarea contractului”, au arătat sursele citate.
Simultan, termenul de soluționare a contestației va fi redus la jumătate, de la maximum 20 zile în prezent la cel mult 10 zile, pentru dosarele în cazul cărora Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) nu are nevoie să solicite documente suplimentare de la autoritatea contractantă.
Legislația actuală a achizițiilor publice prevede că termenul maxim de soluționare a unei contestații este de 20 de zile de la data primirii dosarului achi-ziției publice de la autoritatea contractantă, la care se mai pot adăuga alte 10 zile „în cazuri temeinic justificate”.