Elevii de gimnaziu și cei de liceu sunt așteptați, în această dimineață la ora 9.00, la secția pentru Copii și Tineret din cadrul Bibliotecii Județene „Duiliu Zamfirescu” unde va fi organizată o dezbatere pe tema prevenirii consumului de plante etnobotanice. Discuțiile vor fi mediate de Răzvan Candrea, reprezentantul Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Focșani. Acesta va prezenta două materiale video pe această temă și va susține dezbaterea la care sunt așteptați să participe elevii clasei a VII-a, de la Colegiul Național „Al. I. Cuza” Focșani, coordonați de profesoara Gabriela Obodariu. Discuția pe linia prevenirii consumului de plante etnobota-nice se realizează în cadrul unui protocol de colaborare, semnat de Biblioteca Județeană și Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Focșani. Pe viitor însă, organizatorii dau asigurări că vor urma și alte acțiuni menite să informeze atât elevii de gimnaziu și liceu, părinții acestora precum și comunitatea locală cu privire la efectele nocive asupra sănătății, ale consumului de substanțe etnobota-nice. „România s-a confruntat cu apariția unor magazine în care se comercializează o serie de produse ce au în componență plante și substanțe cu proprietăți psihoactive, care s-au dovedit a fi deosebit de periculoase pentru sănătate. Iată câteva din motivele pentru care tinerii încep să consume acest tip de substanțe: insuficienta informare, lipsa de supraveghere, atitudinea permisivă a părinților, curiozitate, dorința de a părea mai maturi, influența grupului de prieteni și teama de a nu fi respinși de aceștia, precum și accesibilitatea lor atât prin «magazinele de vise», cât și pe internet. Cum îi putem ajuta? Ce îi putem învăța? Cum îi putem încuraja? Iată câteva întrebări la care vom încerca să răspundem pe parcursul acestei campanii, prin care îi vom învăța pe tineri să ia decizii responsabile și să adopte un stil de viață sănătos” a precizat Răzvan Candrea, reprezentant al Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Focșani – Vrancea.