Bărbații care poartă articole vestimentare de culoare roșie sunt considerați de femei mai atractivi și mai dezirabili din punct de vedere sexual, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii americani de la Universitatea Rochester din New York. „Secretul” acestei culori constă în capacitatea ei de a-i face pe bărbați să pară mai puternici , susține Andrew Elliot, profesor de psihologie la Universitatea Rochester, coordonatorul studiului. „Am descoperit că femeile îi consideră pe bărbații îmbrăcați în roșu ca având un statut social mai înalt, capabili de a face bani și de a urca mai repede pe scara socială. Această opinie despre statutul înalt în societate conduce către atracție”, a declarat Andrew Elliot. O serie de studii anterioare au relevat faptul că femeile nu sunt conștiente de efectul acestei culori asupra lor. Cercetătorii consi-deră că acest efect este produs de o combinație între factori culturali și factori biologici. În cazul unor specii de primate – mandril și babuinul gelada – culoarea roșie reprezintă un indicator al dominației masculine, exprimată cu cea mai mare intensitate în cazul masculilor alfa. Femelele din aceste specii se împerechează mai des cu masculii alfa (comparativ cu ceilalți), iar ei le oferă în schimbul favorurilor sexuale protecție și hrană. „Atunci când o femeie vede culoarea roșie, aceasta poate să declanșeze un resort profund și probabil de natură biologică. Se spune adeseori că și în societatea umană bărbații se comportă precum animalele în ceea ce privește chestiunile de natură sexuală. Se pare că și femeile se comportă precum animalele, potrivit acelorași principii”, a adăugat coordonatorul studiului. Această culoare a fost întotdeauna utilizată de-a lungul istoriei pentru a evidenția bogăția și puterea unor persoane, această asociere putând avea un anumit impact asupra subconștientului. Cercetătorii de la Universitatea Rochester au analizat răspunsurile oferite de 288 de femei și 25 de bărbați, fără studii superioare, după ce au privit fotografiile unor bărbați, în cadrul a șapte experimente diferite. Participantele au fost rugate să clasifice fotografiile unor bărbați, încadrate de chenare roșii și albe. Fotografiile încadrate de chenare roșii au obținut în mod constant scoruri superioare la capitolul „atractivitate”. Participanții au clasificat fotografiile aceluiași bărbat, în funcție de propriile lor opinii referitoare la statutul social și la atractivitatea acestuia, precizând, totodată, dorința sau refuzul de a-l întâlni, săruta sau întreține raporturi sexuale cu acesta. Voluntarii au notat, totodată, acele fotografii în funcție de „caracterul plăcut”, „blândețea” și „caracterul extrovertit” al personajului în cauză. În urma acestor teste, cercetătorii au ajuns la concluzia că „succesul” înregistrat de culoarea roșu se limitează la statutul social și la caracterul romantic.