Ediția: Marți 14 ianuarie 2025 Nr. 6792
Ediția: Marți 14 ianuarie 2025 Nr. 6792

Bani pentru 70 de kilometri reabilitaţi din DN 2D


Anul acesta vor fi finalizate lucrările pe 70 de kilometri din DN 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. La rectificarea bugetară de zilele trecute au fost aprobate fonduri pentru această investiție. Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a fost cel care a depus mai multe amendamente la Legea bugetului de stat pe 2010 pentru continuarea lucrărilor la această investiție. Åžeful administrației județene a solicitat suplimentarea sumelor alocate pentru această investiție cu 100 de milioane de lei.

Guvernul a aprobat, la rectificarea bugetară de miercuri, alocarea unor sume de bani pentru finalizarea lucrărilor pe 70 de kilometri din DN 2D, Focșani-Vidra – Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a fost cel care a depus mai multe amendamente la Legea bugetului de stat pe 2010 pentru conti-nuarea lucrărilor la această investiție. Åžeful administrației județene a solicitat suplimentarea sumelor alocate pentru această investiție cu 100 de milioane de lei. Lucrările de modernizare a DN 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov au fost realizate aproape în întregime pe sectorul Focșani-Tulnici. S-a turnat inclusiv stratul de uzură și au fost executate lucrări de refacere și modernizare a unor poduri, colectare de ape pluviale și dalarea șanțurilor longitudinale. Până în acest moment, societatea UMB Spedition patronată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a mai turnat stratul de egalizare și binderul până în zona localității Ojdula din județul Covasna,  excepție făcând, porțiunea de drum dintre Tulnici și Lepșa pe care nu a fost turnat stratul de asfalt din cauza lucrărilor complexe de lărgire a drumului. De asemenea, au fost refăcute sau se lucrează la refacerea mai multor poduri de pe acest drum și au fost realizate în mare parte canalele de colectare a apelor pluviale, subtraversările, șanțurile longitudinale, podețele de acces la proprietăți, etc.

Oprișan a făcut presiuni pentru finalizarea DN 2D

Pentru finalizarea lucrărilor la drumul național 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov, mai e nevoie, în afară de suma alocată anul acesta, de încă 100 de milioane de lei. Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a spus că singurul proiect la care guvernele de dreapta nu au putut să renunțe datorită presiunilor făcute permanent de el inclusiv prin intermediul justiției a fost DN 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. „Singurul proiect la care Guvernul nu a putut să renunțe datorită presiunilor făcute permanent de către Marian Oprișan, președintele Consiliului Județean Vrancea, inclusiv prin intermediul justiției, a Curții de Apel Galați și a Curții Supreme de Justiție, a fost DN 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov”, a concluzionat Marian Oprișan.

Modernizarea DN 2D, cea mai complexă lucrare din România

Alocarea fondurilor vine după ce, săptămâna trecută,  mi-nistrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că moder-nizarea DN 2D, este cea mai complexă lucrare din România și că ar trebui organizată „o excursie de studiu” cu alți constructori în care ar trebui să vină să vadă această lucrare.  „Este o lucrare deosebită, cea mai complexă lucrare pe care am văzut-o. Sectorul de drum național de pe DN 2D care este finalizat este foarte bine realizat și ar trebui ca mulți constructori pe care i-am avut și care au turnat asfalt în valuri și care aveau pretenția să fie recepționate lucrările fără să facă corecturile necesare, să vină aici în excursie de studiu să vadă cum arată cu adevărat o lucrare bine făcută, profesionist”, a precizat ministrul Transporturilor Radu Berceanu.

UMB propune un viaduct în zona Greșu-Ojdula

DN 2D ar putea deveni cel mai spectaculos drum națio-nal dacă va fi aprobată schimbarea parțială a soluției tehnice pentru sectorul de drum Greșu-Ojdula și realizarea unui viaduct. Patronul UMB Spedition, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a propus ca, din cauza alunecărilor de teren, traseul actual să fie deviat pe un alt versant iar legătura dintre acesta și restul drumului să fie realizată prin intermediul unui viaduct. „Soluția propusă de noi și de proiectant este viabilă, iar viaductul va crea o perspectivă deosebită asupra zonei”, a spus Dorinel Umbrărescu. Drumul are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, este construit peste râul Putna, în localitatea Vidra. Vor mai fi refăcute 269 podețe și lărgite alte 24. Proiectul prevede reabi-litarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?