Un consumator a reclamat la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) faptul că un operator de telefonie mobilă i-a trimis o somație de plată, potrivit căreia trebuia să plătească 5.000 de lei pentru convorbirile efectuate. Acest lucru l-a intrigat pe petent care, la ora primirii somației, era plecat la muncă în Italia. Reprezentanții CJPC au solicitat informații de la operatorul de telefonie mobilă învinuit de consumator, dar s-au lovit de refuzul acestuia de a colabora. Pentru a putea desfășura „ancheta”, comisarii au colaborat cu reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea. Astfel, în urma anchetei polițiștilor, a reieșit faptul că pe numele petentului au fost încheiate două abonamente, cu achiziționarea a două telefoane mobile. Cel care a încheiat abonamentele avea o copie de pe cartea de identitate a persoanei din Italia și un contract de spațiu fals. Reprezentanților operatorului de telefonie mobilă nu li s-a părut nimic suspect, așa că au încheiat cele două contracte. Toată tevatura a ieșit la iveală după ce convorbirile internaționale de 5.000 de lei neplătie au determinat compania de telefonie mobilă să trimită o somație de plată. „În acest caz, ancheta a durat câteva luni, pentru că operatorul de telefonie mobilă nu vroia să ne arate contractele semnate de persoana în cauză. Acest lucru s-a rezolvat doar după ce consumatorul s-a întors din Italia și l-am însoțit la operatorul în cauză”, a declarat Romică Gavrilă, reprezentant al CJPC.