Automobile Dacia intenționează să pătrundă pe cât mai multe piețe internaționale, cu excepția SUA, având în vedere că vânzările din Europa de Vest nu vor rămâne pentru foarte mult timp la fel de puternice, a declarat vicepreședintele Dacia, Constantin Stroe.
„În lumea auto ești iresponsabil dacă crezi, așa, că vei trăi într-o fericire continuă. Scopul nostru este întreg globul pământesc, mai puțin Statele Unite, din motive strategice. N-avem ce căuta acolo (…) Deci, scopul nostru este întregul glob cu câteva excepții gerografice, cum ar fi prin Orientul Mijlociu”, a răspuns Stroe întrebat dacă piața vest-europeană va continua să fie principala țintă de vânzări pentru următorii ani.
Stroe crede că nici Australia nu ar putea fi o destinație de export, din cauze logistice, întrucât transportul este prea scump.
Potrivit lui Stroe, cu Sandero și Duster, brandul Dacia a arătat ca depășește sfera Logan și că reprezintă o soluție rațională, similară IKEA. Oficialul a reiterat că Dacia va scoate în fiecare an câte unu-două modele noi.
Vicepreședintele Dacia a mai arătat că producătorul a avut o până în prezent trei strategii de marketing, în funcție de piața căreia i s-a adresat.
În Romania Dacia a punctat că este marca națională, de tradiție, dar bine bazată pe Renault.
În țările emergente din nordul Africii sau din CSI, Dacia a avut o abordare mai conformistă, generală, mai aproape de cea a unor marci ca Opel sau Ford.
Stroe a arătat că pe piața „saturată” din Europa de Vest, Dacia a ales o abordare oarecum revoluționară, de genul „sfidează obișnuințele, îndrăznește” dublată de „fără rabat la calitate”.
Automobile Dacia a produs în primele zece luni ale anului 283.034 de automobile, dintre care aproximativ 250.000 de unități au fost livrate la export, cu 23% mai mult față de anul trecut. Principalele piețe de export aconstructorului de la Mioveni sunt Franța, Germania și Italia.