Ediția: Sâmbătă 28 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Sâmbătă 28 Decembrie 2024. Nr 6786

Robotul, cel mai bun expert nutriţionist


Un nou robot, apărut în Japonia, poate fi folosit pentru a defini sexul și vârsta clientului, căruia îi poate sugera apoi cele mai potrivite alimente, băuturi și alte produse. Dacă s-ar aduna toți banii pe care japonezii îi lasă în aparatele automate în decursul unui an s-ar acumula un buget mai mare decât al oricărei capitale din lume. În dolari, vânzările ajung la 70 miliarde pe an. Un automat – iar numărul acestora depășește 5 milioane în Japonia – revine în medie unui număr de 20 de japonezi. Concurența a condus la aceea că unele agregate sunt comparabile cu mașinile, în funcție de complexitatea construcției și preț. Marfa trebuie să arate bine nu numai în exterior, ci și în interior, astfel încât nu e de mirare că un automat de cafea costă uneori cât un Mercedes ultimul model, dar posibilitățile sale le depășesc de departe pe cele ale unui simplu aparat: oferă mai mult de 20 de sortimente de cafea, ciocolată caldă, toate acestea pe un fond muzical, iar paharul este întotdeauna plin și bine acoperit. Nu riscați să vă murdăriți pantofii sau să vă frigeți! Aceste aparate din stațiile de metrou și gările din Tokio reprezintă o nouă etapă a evoluției tehnologice, trecerea la comunicarea interactivă între robot și client. Oricine abordează un astfel de aparat este supus unei scanări biometrice. Cu ajutorul camerelor și senzorilor, aparatul determină sexul și vârsta aproximativă a potențialului client și în baza acestor date face recomandările corespunzătoare. De exemplu, propune cafea cu lapte sau fără, cu zahăr sau înlocuitori, ori o băutură cu vitamina C. Desigur, sugestiile robotului pot fi ignorate, dar japonezii preferă să se încreadă în gusturile inteligenței artificiale.

***
‘Folosind această mașină, urmărim ce grupuri de vârstă cumpără o băutură sau alta la anumite ore din zi pentru a determina mai bine nevoile clienților’ – explică Toshinari Sa-sagawa, șef al Departamentului de Marketing de la JR East Water Bu-siness. ‘În ultimii ani, a devenit actuală problema sindromului metabolic și a obezității. Prin urmare, am dezvoltat un sistem care în baza fotografiei identifică va-loarea energetică a alimentelor și ajută astfel clienții să țină sub control numărul caloriilor’, adaugă el. Robotul-nutriționist are dimensiunea unui telefon mobil. Este suficient de introdus câteva date în memoria sa – înălțimea, vârsta, greutatea. Doriți să slăbiți, de exemplu, 3 kg într-o lună? Ecranul aparatului vă va arată câte calorii trebuie să consumați pe zi, iar puțin mai jos – câte ați consumat deja.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?