Seat Exeo capătă o nouă motorizare de 2.0 litri și 143 CP, cuplată la o transmisie Multitronic CVT. Seat Exeo este în esența sa, generat de precedentul Audi A4, care a căpătat câteva retușuri „auto emocion”, pe ici, pe colo. Oricum, chiar dacă folosește platforma veche, Exeo nu este o mașină proastă, mai ales acum, când primește, din partea VW Group, cea mai recentă combinație motor-cutie de viteze. Grupul Volkswagen a dezvoltat o nouă cutie de viteze, Multitornic CVT (Continuously Variable Transmission), pe care a cuplat-o la motorul de 2.0 litri și 143 CP, TDI și pe care le oferă, împreună, pe ambele modele Exeo, atât sedan, cât și break (ST). Deși vine cu șapte viteze pre-configurate, transmisia CVT poate asigura, în mod virtual, un număr infinit de trepte de viteză, asigurând astfel o eficiență maximă în exploatarea resurselor motorului, reducând în același timp consumul de combustibil și emisiile de CO2.
***
Pentru a traduce în cifre cele de mai sus, trebuie să spunem că această combinație motrică aduce Exeo la 100 km/h în 9,3 secunde și îl propulsează la o viteză maximă de 208 km/h. Va-rianta ST, este mai lentă cu 0,3 secunde, având accele-rația 0-100 km/h cronometrată la 9,6 secunde, însă din punctul de vedere al valorilor consumului, ambele sunt egale: 5,8 l/100 km, în ciclu mixt. Seat Exeo și Exeo ST, cu echiparea mai sus menționată, TDI de 143 CP și Multitronic CVT, au în standard șapte airbaguri, aer condiționat bi-zonal, patru geamuri acționate electric, lumini de ceață, bare de portbagaj pe plafon, cromate (pentru Exeo ST), închidere centralizată din telecomandă, cruise control, Bluetooth, oglindă retrovizoare interioară prevăzută cu auto întunecare, CD cu MP3 și radio, cuplate la 8 boxe și jante de 17 inci, din aliaj. În plus, Seat afirmă că noile Exeo beneficiază de o reconfigurare a scaunelor spate care oferă acum mai mult spațiu pentru picioarele pasagerilor, mărit cu 4,4 cm, fără a afecta în vreun fel capacitățile de depozitare din portbagaj. Noua versiune a mașinii spa-niole cu pedigree german este deja de vânzare în Europa.