Ediția: Miercuri 5 februarie 2025 Nr. 6808
Ediția: Miercuri 5 februarie 2025 Nr. 6808

ENET a rămas fără gaz


Furnizorul de gaz, GDF Suez, a sistat alimentarea către ENET din cauza neachitării la timp a facturii pe luna decembrie. Unitatea de producere a energiei termice a trecut pe consum de păcură pentru a asigura căldura către populație. Deși ENET va înregistra pierderi mari, acestea nu se vor reflecta și în factura focșănenilor la căldură și apă caldă.

Unitatea de producere a energiei termice, ENET Focșani, a trecut de ieri pe consum de păcură din cauza neachitării la timp a facturii aferente pentru luna decembrie 2010. Inițial, furnizorul de gaz, GDF Suez, a transmis Primăriei Focșani un ultimatum pentru achitarea celor 5,4 milioane de lei până la data de 14 februarie a.c.. Deoarece Primăria și ENET nu au găsit resursele financiare pentru a achita datoria, furnizorul de gaz a închis robinetul, ieri, la ora 13.00.
Întârzierea la plată este de doar două săptămâni pentru că data limită la care ENET ar fi putut efectua plata era de 31 ianuarie. În tot acest timp, ENET și Primăria Focșani au purtat negocieri pentru plata până la finele lunii februarie prin eșalonarea debitului însă GDF Suez nu a acceptat propunerile. „Ne-au tăiat gazul la ora 13.00. Nu au acceptat propunerile noastre de a plăti eșalonat până la finele lunii februarie”, ne-a declarat directorul ENET, Valter Popescu. În prezent, unitatea de producere a energiei termice funcționează pe păcură, astfel că pierderile sunt mai mari cu 10-15% deoarece acest combustibil este mai scump.
Directorul ENET spune că, dacă populația ar plăti facturile, atunci ar fi bani suficienți pentru plata facturii la gaz. „Cetățenii au de plătit 12 milioane de lei, inclusiv factura curentă. Restanța către GDF este de 5,4 mi-lioane. Lumea trebuie să se mobilizeze pentru că asigurarea căldurii pe păcură este mai scumpă pentru ENET. Populația nu va suferi la factură, însă ENET va înregistra pierderi”, spune Valter Popescu.
În zilele care urmează, ENET se va alimenta cu o cantitate destul de mare de păcură pentru a asigura căldura și apa caldă către consumatori, astfel ca aceștia din urmă să nu aibă de suferit.

Căldură cu program

Directorul ENET a explicat fenomenul prin care ENET ajunge în imposibilitate de plată și, în final, la întreruperea alimentării cu gaz. Astfel, GDF Suez cere achitarea facturii la 30 de zile după emiterea ei însă timpul este foarte scurt pentru citirea contorilor, emiterea facturilor și pentru încasarea lor. Funcționarii de la ENET au de citit, în 30 de zile, 3.800 de contori. Această procedură durează cam 15 zile și mai rămân 15 zile, timp în care trebuie încasate facturile de la populație și virați banii către GDF. Ori, clientul ENET are la dispoziție, conform legii, 45 de zile timp în care să își poată plăti factura, ceea ce creează un decalaj în relația cu furnizorul de gaze.
Directorul „fabricii de căldură” a luat în calcul pentru perioada care urmează și un program după care va fi distribuit agentul termic către populație. Programul urmează să fie stabilit în funcție de temperaturile de afară. „Vom stabili mâine un program de furnizare a căldurii, dar în funcție de temperaturile înregistrate în exterior. Chiar dacă nu ne tăiau gazul aveam de gând să reducem timpul de furnizare. Programul nu va fi influențat de combustibilul folosit”, susține Valter Popescu. Situații de acest gen au mai fost întâlnite și în urmă cu doi ani când, pe data de 19 februa-rie, a fost oprit gazul, tot pentru neplata la timp a facturii pe luna decembrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?