Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Shakira s-a luptat cu ploaia şi cu răceala publicului


Shakira a cântat sâmbătă în fața unui public de circa 20.000 de persoane, în Piața Constituției din Capitală, artista fiind nevoită să se lupte nu doar cu o ploaie nemiloasă, în prima parte a show-ului, ci și cu răceala spectatorilor, obosiți de așteptare și doritori doar de hituri. Cei aproximativ 20.000 de spectatori din Piața Constituției, obosiți de ploaia deasă și de vânt, au huiduit întârzierea divei. Shakira a apărut pe scenă la 21.30, în pantaloni negri mulați și cu un top argintiu. „Bună seara, București!”, a strigat artista publicului român. „În ciuda ploii, ne vom simți bine. Sunt aici pentru voi. În seara asta, sunt a voastră” – acestea au fost primele cuvinte care au entuziasmat spectatorii. În prima parte a show-ului, Shakira a fost cea pe care doar fanii săi devotați o cunosc, alta decât dansatoarea latino-americană care scoate hituri pe bandă rulantă, imnuri de campionat mondial sau dansuri fierbinți. Printre primele melodii pe care aceasta le-a cântat la București a fost „Te dejo, Madrid”, pentru care a folosit ca acompaniament muzicuța. Publicul s-a destins greu, doar la hituri. Pentru „Whenever, Wherever”, Shakira a chemat două fete din public și le-a dat o mini-lecție de dans. Cântăreața nu s-a ferit să improvizeze, trecând de la „Whenever, Wherever” la „You’re Unbelievable”, a plimbat microfonul de la un capăt la altul al scenei și și-a scuturat pletele ca o rockeriță adevărată.

***

Deși melodiile au fost interpretate profesionist, spectacolul, ca întreg, a fost fragmentat de pauze de câte circa două minute între piese, artista apărând mereu într-o altă costumație. La un moment dat, înfrântă de vreme, Shakira s-a scuzat: „Trebuie să îmi iau cizmele, am înghețat”. Ploaia s-a oprit exact când atmosfera a început să se încingă și publicul să recunoască piesele populare ale artistei. După sensibilul „Inevitable”, Shakira a schimbat pantalonii mulați cu o fustă roșie de țigancă, pentru o va-riantă flamenco a baladei trupei Metallica „Nothing Else Matters”. Publicul s-a dezmorțit la cunoscuta „Gypsy” și s-a entuziasmat pentru „La tortura”. „Åžtiu că trecem toți prin momente dificile, dar trebuie să avem încredere că în noi este un soare care va răsări”, și-a prezentat artista piesa care dă titlul albumului său „Sale el Sol”. Entuziasmul publicului a atins cote maxime când Shakira și-a rupt topul argintiu și a rămas în sutien. Din setlist nu au lipsit „Loca”, „She Wolf” și „Ojos asi”, pe ultima piesă, Shakira făcând o demonstrație de dans oriental, în ploaie. La bis, artista a păstrat ce era mai bun pentru public: hiturile „Hips Don’t Lie” și imnul Cupei Mondiale 2010 „Waka, Waka”. Timbrul vocal inconfundabil și mișcările de dans halucinante, devenite reprezentative pentru pasionala columbiană, i-au adus Shakirei o po-ziție de top atât în rândul celor mai apreciate nume din industria muzicală internațională, cât și între cele mai senzuale artiste ale ultimului deceniu. Alături de șapte albume vândute în peste 60 de milioane de exemplare, palmaresul artistei include o colecție impresionantă de premii – nu mai puțin de 142 de trofee și distincții, printre care două premii Grammy, șapte premii Latin Grammy, trei premii Billboard Music, 12 Billboard Latin Music Awards, șase trofee MTV și patru World Music Awards, plus alte 260 de nominalizări la diferite premii ale industriei muzicale internaționale.

***

După succesul răsunător al piesei „Whenever, Wherever”, lansată în 2001, Shakira a stabilit record după record, „Underneath Your Clothes”, „Que Me Quedes Tu”, „The One”, „Las de la Intuicion”, „She Wolf”, „La Tortura”, alături de Alejandro Sanz, și „Beautiful Liar”, alături de Beyonce, fiind doar câteva dintre hiturile ei care   s-au clasat pe primul loc în topuri. Mai mult decât atât, Shakira este singurul artist care are nu mai puțin de patru single-uri în clasamentul celor mai bine vândute 20 de piese ale ultimului deceniu, printre care se numără și celebra „Hips Don’t Lie”, cel mai bine vândut single al secolului al XXI-lea, piesa care a ocupat poziția întâi în topurile muzicale din 55 de țări. Imnul Cupei Mondiale de fotbal din 2010, „Waka, Waka”, a fost un alt succes fulminant al artistei, single-ul vânzându-se în peste 2 milioane de copii în întreaga lume, devenind, totodată, cel mai ascultat imn din istoria acestei competiții. Cel mai recent material discogra-fic al Shakirei, „Sale el Sol”, lansat în octombrie 2010, a debutat direct pe prima poziție în Billboard Top Latin Albums și pe locul al șaptelea în Billboard 200, unde a rămas timp de 12 săptămâni consecutive, în timp ce single-ul „Loca” a făcut înconjurul lumii, clasându-se pe primul loc în topurile din America Latină și Europa. Shakira susține mai multe proiecte umanitare în Ame-rica Latină, în special prin Fundația ALAS (America Latina Accion Solidaria), care a inaugurat mai multe școli, pe care le consideră „restaurantele sufletului”. Cântăreața columbiană a înființat Fundația Pies Descalzos în 1995, cu scopul de a construi mai multe stabilimente educaționale pentru copiii săraci, în diverse zone de pe teritoriul Columbiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?