Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784

Elevii stau în clase sub… umbrele


Câteva sute de elevi ai  Åžcolii „Nicolae Iorga” din Focșani au toate șansele să se ude ciuciulete când sunt la ore. Asta deoarece apa de ploaie se infiltrează prin tavanul vechi. Patru clase de la ultimul etaj al clădirii Åžcolii „Nicolae Iorga” sunt afectate de infiltrații, dar și baia are aceleași probleme. În laboratorul de matematică nu se mai poate învăța, iar când plouă sunt aduse lighene pentru a aduna apa, fiind salvat astfel parchetul.

În aceste condiții jalnice sunt nevoiți să își desfășoare activitatea mulți din cei 500 de elevi ai acestei unități de învățământ, ce nu a beneficiat niciodată de reabilitare din 1969, când a fost construită. În anii 2008 – 2009 Åžcoala „Nicolae Iorga” din Focșani a fost prinsă într-un proiect de reabilitare și modernizare, iar primul pas în acest sens s-a făcut prin realizarea studiului de fezabilitate.
Proiectul a înghețat însă la acest stadiu din lipsă de fonduri, dar și din pricina dezinteresului manifestat de reprezentanții actualei guvernări, care dau dovadă că nu sunt interesați de soarta școlarilor. Pentru lucrări de reabilitare și modernizare, proiectul a fost evaluat la suma de 3,4 milioane lei. Nu au venit bani decât pentru efectuarea studiului de fe-zabilitate.
În tot acest timp, acoperișul clădirii se deteriorează din ce în ce mai mult.
Mai mult, din cauza infiltrațiilor de apă din tavan, la-boratorul de matematică a fost mutat într-o clasă unde cel puțin nu există riscul că elevii s-ar putea electrocuta când vor să aprindă sau să stingă lumina.
Nici ferestrele nu sunt mai solide, iar tâmplăria s-a transformat într-un burete imens, care menține umiditatea. „Noi am tot așteptat, dar până în momentul de față nu am primit nimic. Am solicitat la Consiliul Local bani pentru a rezolva problema cu acope-rișul. Plouă în școală! La doi sau trei ani s-a mai adăugat câte un strat de smoală, iar când plouă puternic, apa ajunge pe tavan. Din acest motiv, de câteva săptămâni am mutat elevii care învață în laboratorul de matematică în altă clasă. Exista riscul ca atunci când deschideau becul să se electrocuteze. Probleme sunt și la tâmplărie, care nu a fost niciodată schimbată. Iarna nu se menține căldura în sala de curs”, a declarat Ioana Sârbu, directorul Åžcolii „Nicolae Iorga” din Focșani.

Solicitări da, ajutor ba

Conducerea Inspectoratului Åžcolar Județean (ISJ) Vrancea susține că a făcut, până în prezent, mai multe solicitări la Ministerul Educației, ce au vizat acordarea de fonduri pentru reabilitarea Åžcolii „Nicolae Iorga” din Focșani, dar și a unei alte școli, de asemenea din cartierul Sud, care la rândul ei se prezintă într-o stare nu tocmai bună. Åžefii învățământului vrâncean au primit până în prezent doar promisiunea că este posibil să fie alocate fonduri. „S-au făcut solicitări către Ministerul Educației pentru cele două școli din Sud. Ambele școli au fost prinse într-un proiect. S-a plătit proiectarea, iar acum, prin ultima Hotărâre de Guvern, așteptăm banii, pentru ca în vară să se poată începe lucrările”, a declarat Stan Rogoz, inspectorul școlar ge-neral al ISJ Vrancea.

Echipă de evaluare

Chiar dacă situația elevilor care învață la Åžcoala „Nicolae Iorga” este nu tocmai „roză”, primarul Municipiului Focșani, Decebal Bacinschi, mărturisește că este prima dată când află de această problemă. Edilul a dispus înființarea unei echipe, care urmează să evalueze situația. „Acum am aflat despre acest lucru. Nu știu nimc, dar o să trimitem acolo o echipă, să vedem exact ce se întâmplă”, a afirmat edilul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?