Deși medierea este la început de drum în municipiul Adjud, locuitorii nu au ezitat să se folosească de beneficiile ei sau să se intereseze despre principalele caracteristici ale acțiunii de mediere a conflictelor. Adjudenii par deschiși către varianta medierii, mai ales având în vedere durata foarte lungă a proceselor în instanța de judecată. „De când am început să promovăm medierea în Adjud, tot mai mulți oameni apelează la serviciile oferite de această formă de soluționare a conflictelor. Medierea este o formă de educare prin comunicare iar oamenii înțeleg că prin intermediul mediatorului pot să-și soluționeze conflictele pe cale amiabilă”, a precizat Åtefania Åaradici, unul dintre mediatorii adjudeni. Aceasta a mai precizat că a observat o schimbare a mentalității adjudenilor în sensul că li se temperează comportamentul și în acest fel nu mai sunt violenți. Pentru început, Åtefania Åaradici oferă serviciile sale de mediator gratuit în ideea promovării acestei noi meserii foarte utile în societatea actuală. Prin mediere, soluția este propusă de părțile implicate prin comunicare, la modul elegant și deschis. Cele mai multe cazuri care sunt soluționate de mediator se referă la divorțuri și partaje dar se pot rezolva și cazurile mai grave, exceptând crima în sensul că punând față în față părțile implicate se poate afla adevărul. Mediatorul Åtefania Åaradici vrea să implementeze în Adjud, medierea școlară iar în acest sens a redactat o cerere către Inspectoratul Åcolar Județean pentru sprijinirea acestei inițiative.