O aromă plăcută în aer poate fi la fel de eficientă ca muzica în a-i face pe petrecăreții din cluburi să intre pe ringul de dans, potrivit unui studiu olandez. Existența unei arome plăcute în aerul dintr-un club îi face pe clienți mai dispuși să danseze decât mirosurile corporale și cel de fum, obișnuite într-un astfel de loc, a arătat o echipă de cercetători de la Universitatea de Tehnologie din Delft, Olanda. Echipa a fost condusă de Hendrik Schifferstein, care studiază experiențele senzoriale asociate cu marketingul.
În cadrul experimentului, în trei cluburi au fost împrăștiate tot atâtea arome de portocală, mentă și apă de mare , după care 849 de clienți ai acestor localuri au fost rugați să completeze chestionare privind experiența pe care au avut-o. Cei care se aflau în cluburi când erau folosite parfumurile au raportat o experiență mai plăcută au apreciat mai mult muzica și au dansat mai mult față de cei care au mers în aceleași cluburi când aerul nu era parfumat. Nu a contat ce aromă a fost folosită, atât timp cât era un miros plăcut în aer, potrivit studiului publicat în Chemosensory Perception.