Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784

„Regele vagoanelor“ a închiriat calea ferată Mărăşeşti-Panciu


Calea ferată Mărășești-Panciu a fost atribuită, vineri, prin contract de închiriere, operatorului de transport feroviar de marfă Grup Feroviar Român. Este unul din cele trei contracte de închiriere de cale ferată aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile aferent sucursalelor Ti-mișoara, Cluj și Galați care au fost scoase la licitație și care au fost adjudecate. Compania Grup Feroviar Român este controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, supranumit „regele vagoanelor”.

Contractele de închiriere au fost atribuite în urma unei licitații publice, derulate la Bursa Română de Mărfuri. De reținut că operatorul de transport feroviar de marfă Grup Feroviar Român și-a adjudecat secțiile neinteroperabile ale sucursalei Galați, respectiv Făurei – Tecuci, Mărășești – Panciu, Buzău – Berca, Comănești – Moinești.
Vă reamintim că CFR SA a scos la licitație calea ferată Mărășești Panciu, alături de alte tronsoane de cale ferată din țară. CFR SA a organizat, vinerea trecută, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), o licitație publică cu strigare pentru închirierea a circa 1.600 de km de cale ferată din infrastructura feroviară neinteroperabilă. „CFR SA are posibilitatea să ofere în regim de închiriere – prin licitații publice la Bursa Română de Mărfuri -, secțiile de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile către ope-ratori economici, conform prevederilor HG 643/2011. Operatorii economici, desemnați câștigători, sunt obligați să preia și perso-nalul CFR existent sau care își desfășoară activitatea pe secția sau grupul de secții aferent necesar pentru asi-gurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative”, se precizează în comunicatul CFR SA.
Închirierea unor părți din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor și a activităților neprofitabile.
Prin programul de eficientizare a activității, CFR urmărește respectarea angajamentelor Guvernului cuprinse în Scrisoarea de Intenție, semnată cu Fondul Monetar Internațional și Memorandumul de Înțelegere cu Uniunea Europeană.

GFR este cel mai mare operator privat feroviar

Compania Grup Feroviar Român este controlată de Gruia Stoica, omul de afa-ceri originar din localitatea gălățeană Toflea. Supranumit „regele vagoanelor”, acesta este unul dintre cei mai bogați români, poziționat pe locul 11 în clasamentul „Forbes România 500 de mi-liardari”, cu o avere estimată la 380-400 de milioane euro.
Potrivit informațiilor din mass-media, GFR controlează deja un parc de peste 13.500 de vagoane și 280 de locomotive. Anul trecut, compania a transportat apro-ximativ 9,25 milioane de tone net. Profitul net al companiei a fost de aproximativ un mi-lion de euro, la o cifră de afaceri de 125 de milioane de euro (521,7 milioane de lei). Pe segmentul transportului feroviar de marfă, compania are în prezent o cotă de piață de aproximativ 30%. Firma a avut anul trecut o medie de peste 1.700 de angajați, în creștere cu aproape 200 față de 2009. Printre clienții ope-ratorului feroviar se numără Compania Națională a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galați, Petrom, Shell Gaz Romania, Rafo și Lukoil.

Primăria a încercat un schimb cu CFR

Primăria Panciu a fost interesată de clădirile în care a funcționat stația CFR din oraș. Autoritățile locale au solicitat SNCFR Galați să îi transfere în administrare clădirea stației CFR și terenul aferent pentru a construi o cantină de ajutor social și un parc. Edilii din Panciu au propus în schimb să scutească SNCFR de taxele și impozitele datorate la nivel local. Primarul Ion Petre a declarat că imobilul deținut de SNCFR și aflat într-un stadiu avansat de degradare ar putea deveni un obiectiv social. El a adăugat că în acest mod ar fi sistematizată și curățată întreaga zonă a stației CFR Panciu. De reținut că stația a fost dezafectată în urmă cu șapte ani, iar trenurile care mai circulă pe această rută sunt dirijate din stația TF Mărășești.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?