Colegiul Național „Unirea” din Focșani găzduiește, în premieră, sâmbătă, 19 noiembrie, Conferința Națională a profesorilor de limba franceză, intitulată „Journées de Réflexion Pédagogique”, cu tema „Pour une approche actionnelle dans lâenseignement du FLE”.
Evenimentul este de o deosebită importanță pentru județul Vrancea. Conferința se dorește a fi o întâlnire a profesorilor și inspectorilor de limba franceză din diferite județe ale țării, dar și a reprezentanților Ambasadei Franței, Delegației Wallonie-Bruxelles, Agenției Universitare Francofone, Institutului Francez, Campus France și al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pentru un schimb de experiență, din perspectiva unei abordări axate pe acțiune, care să aibă drept urmare o îmbunătățire a metodelor și strategiilor didactice în predarea, învățarea și evaluarea competențelor în domeniul limbii franceze. „Este pentru prima dată când un astfel de eveniment se organizează în Vrancea. Este o onoare pentru învățământul vrâncean. Conferința se organizează pentru un schimb de experiență și o formare din perspectiva unei abordări axate pe acțiune, care să aibă drept urmare o îmbunătățire a metodelor și strategiilor didactice în predarea, învățarea și evaluarea competențelor în domeniul limbii franceze. Nu este întâmplător că această Conferință are loc în Vrancea, regiune europeană, locul unde căldura sufletului românesc se împletește cu un profesionalism pedagogic deosebit”, a declarat Svetlana Baciu, inspector școlar de limba franceză.
Activitatea este realizataa la nivelul Inspectoratului Åcolar Județean Vrancea, în colaborare cu Asociația Română a Profesorilor de Limba Franceză, cu sprijin din partea Primăriei Municipiului Focșani. Grație acestei activități, vor fi prezenți la Focșani și reprezentanți ai Editurilor franceze din București, respectiv CLE International, Hachette, Didier oferind astfel posibilitatea cadrelor didactice din județ și din țară de a-și procura manuale însoțite de suporturi audio – video, necesare exigențelor actuale. „Fiind nevoiți să punem în aplicare cerințele Cadrului European Comun de Referință pentru studiul limbilor moderne, această activitate va fi o șansă pentru profesorii de limba franceză de a dobândi noi practici evaluative, noi metode de certificare și abordare concretaa ce trebuie însușitaa de elev, considerat un actor social care știe să se mobilizeze pentru reușita unei competențe lingvistice”, a adăugat inspectoarea Svetlana Baciu.