Microsoft a prezentat tableta „Surface”, cu diagonala de 10,6 inci și următoarea versiune a sistemului de operare Windows, compania încercând astfel să propună un concurent puternic pentru iPad-ul celor de la Apple.
Surface reprezintă o abatere de la strategia tradițională a Microsoft de a se concentra pe dezvoltarea de software pentru sisteme hardware produse de companii partenere.
Tableta va avea ecran cu o diagonală de 10,6 inci și va fi echipată cu Windows 8 Pro sau Windows RT, urmând să apară pe piață în a doua jumătate a acestui an, a declarat directorul general al Microsoft, Steve Ballmer, în evenimentul de prezentare organizat la Los Angeles.
Varianta cu Windows 8 Pro este bazată pe o platformă Intel, în timp ce versiunea cu Windows RT este construită pe hardware ARM. Surface vine îmbrăcată într-o husă, iar partea care acoperă ecranul poate servi drept tastatură și track pad.
Cel mai mare producător de software din lume și-a intensificat astfel asaltul pe piața tabletelor, preferate de tot mai mulți consumatori în defavoarea laptopurilor. Creșterea explozivă a pieței tabletelor în ultimii doi ani a afectat seminificativ piața PC-urilor, în special segmentul portabilelor, exercitând presiuni asupra veniturilor generate de Windows.
Noua strategie ar putea deteriora relațiile companiei cu unii producători de PC-uri, care au investit masiv pentru a-și dezvolta propriile tablete Windows 8 și ar putea fi nemulțumiți că sunt nevoiți să concureze cu un produs Microsoft. „Ce pot să spun? A înghețat iadul. Mișcarea este în antiteză totală cu afacerea lor de bază. Åi-au luat soarta în propriile mâini. Este o decizie îndrăzneață, dar foarte riscantă. Tableta s-ar putea transforma, pentru Microsoft, în următorul Zune sau următorul Xbox”, comentează Michael Gargenberg, analist la Gartner Inc., făcând referire la consola de jocuri Xbox, un succes răsunător pentru compania din Redmond pe o nișă hardware, și la media player-ul Zune, poate cel mai cunoscut eșec al Microsoft.