Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784

Se cere Bacalaureat diferenţiat pentru elevii cu cerinţe speciale


   Absolvenții de liceu care au probleme speciale ar trebui să susțină examenul de Bacalaureat diferențiat, cu subiecte adaptate nevoilor lor de înțelegere. Acest lucru va putea fi posibil dacă și programa școlară va fi adaptată.
   Niciunul dintre cei 9 elevi care au absolvit Centrul de Educație Incluzivă „Elena Doamna” nu a reușit să promoveze examenul de Bacalaureat, sesiunea iunie – iulie. În acest sens, condu-cerea Centrului Åžcolar a solicitat Ministerului Educației ca absolvenții cu cerințe speciale să susțină examenele naționale cu subiecte adaptate deficiențelor pe care le au.
   Prin urmare, au fost înaintate Ministerului Educației chestionare cu privire la desfășurarea examenelor din acest an, iar pentru anul viitor s-a solicitat elaborarea unor subiecte mai ușor de abordat pentru această categorie de elevi. Åži asta pentru că elevilor cu deficiențe de auz nu li se poate cere performanța așteptată de la copiii normali.
   Potrivit specialiștilor, acești elevi învață după programe adaptate și susțin examenul după ce-rințele învățământului de masă. „Elevii, deocamdată, nu s-au hotărât să se înscrie la sesiunea din toamnă. Ei deja au plecat în familie. Nu știm dacă se vor înscrie la următoarea sesiune sau se vor înscrie anul următor. Acum ceva timp, au fost trimise de ISJ niște chestionare, unde am scris doleanțele noastre pentru a fi trimise la Minister, în ceea ce privește problemele elevilor cu deficiențe de auz. Nu credem că se va schimba ceva pentru sesiunea din toamnă, dar sperăm ca pentru anul viitor să se schimbe ceva”, a spus Petronela Manolache, director adjunct al Centrului Åžcolar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna” din Focșani.
   Dacă metodologia de Bac nu se va modifica, pentru elevii cu nevoi speciale examenul de Bacalaureat va fi imposibil de promovat. Profesorii spun că pentru elevi este foarte complicat să își exprime ideile, mai ales la Limba Română, având în vedere că gândesc într-o limbă, dar se exprimă total diferit, prin limbaj mimico-gestual. „Ei nu vor putea niciodată să ia Bacalaureatul la Limba română. Sunt probleme cu limbajul. Ei gândesc într-o limbă, și scriu într-o altă limbă. Ei ar avea nevoie de test grilă. La Limba română ei nu pot scrie corect, ei nu au acorduri în limbajul mimico-gestual. Oricâte pagini ar scrie, cine va citi ceea ce scriu ei nu va înțelege nimic. La MECTS este problema și sperăm să fie rezolvată”, a spus un cadru didactic de la Centrul de Educație Incluzivă „Elena Doamna” din Focșani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?