21 de oameni au murit în primele șase luni ale acestui an, în urma accidentelor de circulație produse pe șoselele Vrancei. Numărul persoanelor decedate a crescut față de aceeași perioadă a anului trecut. Polițiștii din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Vrancea spun că în 2011 au murit 15 oameni, în primele șase luni, iar anul acesta 21.
În total, au fost înregistrate 68 de accidente grave, mai puține cu opt față de prima jumătate a anului trecut, soldate cu 21 de morți, 66 de răniți grav (-12), 45 de persoane rănite ușor, mai multe cu 18. De asemenea, pe raza județului Vrancea au mai fost înregistrate și 108 accidente ușoare, soldate cu rănirea ușoară a 130 de persoane. „Cu toate că s-au înregistrat mai puține accidente grave de circulație în această perioadă și mai puține persoane au fost rănite grav, se constată că numărul persoanelor decedate înregistrează o ușoară creștere. Această situație se datorează și faptului că s-au înregistrat două accidente colective în care cinci persoane și-au pierdut viața. Această creștere a numărului de persoane decedate față de aceeași perioadă a anului trecut, intervine după o serie de trei ani consecutivi în care am înregistrat scăderi la acest indicator. În anul 2009 au fost înregistrate 26 de decese, în 2010 au fost înregistrate 19, iar în 2011 au fost înregistrate 15 decese. Situația prezentă ne apropie de anul 2008, când s-au înregistrat 23 de decese, în primul semestru, sau de anul 2007, când s-au produs doar 19”, a precizat inspectorul Cătălin Manea, din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Vrancea.
Viteza neadaptată a omorât patru oameni
Principalele cauze care au „semănat” moartea pe șosele au fost imprudența pietonilor, abaterile conducătorilor de mopeduri și viteza neadaptată. Din cauza imprudenței pietonilor s-au produs 14 accidente grave, soldate cu decesul a patru persoane și rănirea gravă a altor 10. Abaterile conducătorilor de mopeduri au provocat nouă accidente grave, în urma cărora trei oameni au pierit și alți opt au fost răniți grav. Viteza neadaptată a generat opt accidente grave, în care patru oameni au pierit și alți opt au suferit răni grave.
Nici bicicliștii nu au fost foarte disciplinați. Abaterile acestora au dus la producerea a șapte accidente grave, soldate cu un mort și șase răniți grav. Polițiștii mai spun că o altă cauză, care a dus la producerea a șase accidente grave, soldate cu doi morți și șase răniți grav, a fost nepăstrarea unei distanțe corespunzătoare în mers.
Alte cauze care au dus la producerea de accidente au fost neacordarea de prioritate pietonilor sau vehiculelor și abaterile căruțașilor.
Drumul european, drumul morții
Pe drumurile naționale s-au produs 36 de accidente grave, soldate cu 19 morți și 35 de răniți grav. Cei mai mulți oameni au murit în accidentele produse pe drumul european, respectiv 11, iar alți 16 au rămas schilodiți pe viață. Pe drumul care duce spre Tulnici s-au produs șase accidente grave, soldate cu trei morți și patru răniți grav.
Pe drumul care duce spre Panciu au fost înregistrate patru accidente grave, cu doi morți și cinci răniți grav.
Pe drumurile județene au fost contabilizate 10 accidente, cu un mort și 10 răniți grav, iar pe cele comunale s-au produs 5 accidente grave. Polițiștii spun că numărul accidentelor produse pe drumul european a scăzut. „Scăderi importante ale numărului de accidente grave au avut loc pe drumul european. În cursul lunii aprilie, pe acest drum nu s-a produs niciun accident grav, în schimb, pe DN2M s-au produs trei accidente grave, în cursul anului 2011 neînregistrându-se niciunul”, a adăugat inspectorul Manea.
Marți, zi neagră
Cele mai multe accidente de circulație s-au produs în zilele de marți, respectiv 13 accidente grave, soldate cu cinci morți și nouă răniți grav. În zilele de luni s-au produs nouă accidente grave, în care cinci oameni au murit și alți 12 au fost răniți grav.
Cele mai puține accidente de circulație au fost înregistrate în zilele de miercuri, însă, față de aceeași perioadă a anului trecut, s-au înregistrat creșteri la numărul de accidente în cursul zilelor de sâmbătă și luni. Cele mai multe dintre aceste accidente s-au produs în intervalul orar 18.00 – 21.00 și 15.00 – 18.00.
Trei morți la Urechești
Un accident deosebit de grav s-a produs la finele lunii februarie, în comuna Urechești. Trei oameni au pierit și alți doi au suferit răni grave în urma tragicului accident de circulație. Cercetările polițiștilor au stabilit faptul că Ion A., de 19 ani, din județul Bacău, care avea permis de numai patru luni, a pierdut controlul mașinii pe care o conducea, un Renault, a pătruns pe contrasens și s-a izbit violent de o Dacia Papuc, care circula regulamentar din sens opus și care era condusă de Neculai I., de 31 de ani, din comuna Slobozia Bradului.
În urma impactului violent, pasagerul din Dacia Papuc, Iulian G., de 28 de ani, și alți doi pasageri din autoturismul care se îndrepta către Bacău, respectiv tatăl șoferului, Marinică A., de 48 de ani, și Gelu R., de 58 de ani, au murit. Impactul a fost atât de violent încât cele două mașini s-au făcut praf. Bucăți din Dacia Papuc au ajuns la zeci de metri distanță de locul accidentului. Polițiștii au spus că la baza tragediei a stat neatenția în conducere și viteza neadaptată.
Cu peste 200 de kilometri pe oră, spre moarte
Un alt accident de circulație, în urma căruia două persoane au murit, s-a produs la începutul lunii martie, între Focșani și Garoafa. Atunci, un taximetrist din Focșani a rulat spre moarte cu peste 200 de kilometri pe oră. Cursa nebună s-a sfârșit tragic, sub roțile unui tir. Åoferul și unul dintre pasageri au murit, iar cea de-a treia persoană care se afla pe bancheta din dreapta față a scăpat cu viață, ca prin minune.
Ionel C., de 29 de ani, a jucat fotbal cu prietenii săi, Dorel Mihăiță D. și Adrian F. Ulterior, cei trei au mers prin mai multe localuri din Focșani, unde au mâncat, apoi au plecat spre Garoafa, de unde șoferul ar fi trebuit să ia un pachet. A ajuns la Garoafa, dar a realizat că este cam târziu ca să mai ajungă la destinație și a întors în Peco.
De la Garoafa a început goana nebună către casă. Adrian F. i-a cerut șoferului de mai multe ori să reducă viteza, dar nu a fost ascultat, șoferul și celălalt pasager luându-l în râs. Åi-a pus centura de siguranță, care i-a salvat viața, căci la scurtă vreme, mașina s-a izbit violent de un tir, care se deplasa în aceeași direcție. Ulterior, mașina s-a răsturnat pe șosea. În momentul impactului, șoferul a fost decapitat și proiectat pe șosea.
Un mort și 21 de răniți în afara comunei Nănești
La începutul lunii iunie, o persoană a murit și alte 21 au fost rănite, în urma unui accident de circulație produs pe DN 23, în afara localității Măicănești.
Din primele verificări, s-a stabilit că șoferul autocarului înmatriculat în Bulgaria, în care se aflau 28 de ucrainieni, a adormit la volan. Autocarul s-a răsturnat în șanțul de pe partea dreaptă a sensului său de mers.