Proiectul Podului de la Brăila are o valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii 27 de ani lansate în România și va fi construit de o asociere de firme din Europa și din Asia, ceea ce oferă un plus de simbolistică importanței acestui proiect, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, într-o conferință de presă. „Semnăm astăzi contractul pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii 27 de ani lansate în România. Este un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, ce va fi construit de o asociere de firme din Europa și din Asia, ceea ce oferă un plus de simbolistică importanței acestui proiect. După ce va fi realizat, Podul de la Brăila va fi al treilea proiect de acest fel din Europa”, a spus Stroe.
La rândul său, directorul general interimar al CNAIR, Åtefan Ioniță, a subliniat că implementarea acestui proiect va duce la o dublare a PIB-ului în regiune. „Mă bucur pentru semnarea acestui contract. Este unul dintre primele proiecte pe care le-am promovat în calitate de director general al CNAIR. Totul a debutat în aprilie 2017. Vreau să vă spun că m-am ocupat și în faza de realizare a proiectului, a documentației. Este unul dintre cele mai complexe proiecte pe care România le-a realizat după Revoluție. Este un obiectiv care, odată cu implementarea lui, va aduce un plus economic în zonă, estimez o creștere a PIB – se va dubla – consider eu din analizele cost – beneficiu pe care le-a realizat proiectantul. Deschiderea centrală a acestui obiectiv se face printr-o singură trecere peste Dunăre, undeva la 1120 de metri, cu 2 viaducte, plus infrastructura de racordare la căile de comunicații. Bineînțeles că s-a avut în vedere și racordarea la drumurile de mare viteză Focșani – Galați-Brăila și Brăila – Tulcea, astfel încât acest pod să fie pus în valoare„, a precizat acesta.
Potrivit sursei citate, durata de realizare a investiției este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 de luni execuția. „Acest obiectiv are în vedere legăturile cu aceste provincii istorice și creează o dezvoltare economică foarte bună pentru această regiune. Durata de realizare a investiției este de 48 de luni – 12 luni este proiectarea și 36 de luni execuția. Valoarea contractului este de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar acest obiectiv se va implementa într-un mod mult mai sănătos, astfel încât vom avea două ordine de începere – unul pentru proiectare și unul pentru execuție. De ce? Pentru că antreprenorul va realiza toate elementele necesare, astfel încât să obțină autorizație de construcție într-un timp rezonabil, să nu mai stea în acele blocaje legate de exproprieri, de posibile relocări de utilități pe care nu le facem așa cum se cuvine”, a explicat Ioniță. El a adăugat că în cazul acest proiect de investiții termenul de garanție este de 10 ani.
Valoarea contractului pentru execuția podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila este de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar antreprenorul este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia). Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Proiectul care ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localitățile Brăila, Galați, Tulcea, Constanța, creșterii siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate.