Ediția: Sâmbătă 11 Ianuarie 2025 Nr. 6790
Ediția: Sâmbătă 11 Ianuarie 2025 Nr. 6790

Facturarea apei, pe înţelesul tuturor


   Ce reprezintă diferențele de cantități de apă ce apar pe factură ? În ce condiții mă pot debranșa de la apa caldă menajeră?  De ce trebuie să lăsăm apa caldă să curgă mai mult timp, până când poate fi folosită? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările care îi frământă pe focșănenii abonați la CUP și la ENET. Răspunsurile la întrebările legate de consumul și facturarea apei reci și a apei calde le puteți citi în rândurile de mai jos.

   Mulți focșăneni se întreabă ce reprezintă diferențele de cantități de apă ce apar pe factura emisă de SC CUP SA. Răspunsul se găsește la administratorul ales de locatari pentru a le reprezenta interesele, care are obligația de a face citirea repartitorilor individuali montați de consumatorii din bloc și de a repartiza în contul fiecărui utilizator întreaga cantitate de apă înregistrată lunar de contorul general al blocului. „Facem precizarea că societatea noastră facturează lunar consumurile de apă repartizate de administrator în contul fiecărui consumator din bloc, consumuri care sunt transmise oficial la SC CUP SA Focșani pe bază de tabel semnat și ștampilat de acesta”, transmit reprezentanții CUP.
   În situația în care există diferențe între contorul general și suma repartitoarelor individuale ale locatarilor, administratorul are obligația să stabilească modul de repartizare a acestor diferențe. În cazul în care administratorul nu repartizează cantitățile de apă care apar ca diferențe, CUP face lunar propuneri de repartizare a lor.
   Alți abonați, de această dată la societatea de termoficare a orașului, vor să știe în ce condiții se pot debranșa de la apa caldă menajeră. În contextul în care apa caldă de la ENET este întreruptă periodic, din cauza neachitării facturilor la gaze, sau a lucrărilor care au loc pentru modernizarea sistemului termic, unii focșăneni s-au gândit să renunțe la apa caldă furnizată de sistemul centralizat și să își achiziționeze echipamente proprii de încălzire a apei, cum ar fi un boiler. „Avizul de debranșare de la apa caldă se eliberează în baza unei cereri scrisă, vizată de reprezentantul asociației de proprietari (semnătură și ștampilă). Debranșarea propriu-zisă se efectuează de către consumator, pe cheltuiala proprie. După debranșare, se sigilează racordurile și se întocmește procesul verbal de către reprezentantul ENET. Proprietarul este obligat să permită accesul în apartament a reprezentantului furnizorului pentru verificarea menținerii debranșării, ori de câte ori consideră că este necesar”, este răspunsul reprezentanților ENET.

De ce las apa caldă să curgă mult timp până se încălzește?

   Alți focșăneni sunt nemulțumiți că trebuie să lase apa caldă să curgă mai mult timp până când se încălzește și poate fi folosită. Principala cauză a acestei situații este lipsa recirculării apei calde menajere, așa fiind proiectate și executate la timpul lor toate punctele termice. De asemenea, lipsa unui consum constant de apă caldă poate conduce la acest fapt, spun cei de la ENET. Consumul redus este cauzat de mai mulți factori, printre care: contorizarea apei calde, debranșările efectuate în timp, multe apartamente sunt nelocuite. Problema recirculării apei calde va fi rezolvată în urma lucrărilor care au loc în prezent în cadrul proiectului pentru reabilitarea sistemului de termoficare urbană la nivelul municipiului Focșani. 
   O altă nelămurire pentru mulți focșăneni este dacă plătesc de două ori apa caldă, și la CUP și la ENET. Răspunsul celor de la ENET este că nu se plătește de două ori apa caldă. Explicația este că volumul de apă rece din apa caldă (metri cubi)  se plătește la CUP, care este furnizorul de apă, iar la ENET este plătită energia termică (gigacaloria) necesară încălzirii apei calde. Volumul de apă rece din apa caldă se evidențiază și pe factura ENET, dar fără valoare. Același metraj trebuie să se regăsească și pe factura CUP, unde, de alfel, se și plătește.

De ce nu se iau în calcul la plata apei calde apometrele individuale?

   Conform unui Ordin al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, dacă nu toți consumatorii au montate apometre individuale pentru apa caldă, facturarea se efectuează în funcție de numărul de persoane care locuiesc în mod curent în condominiu.
   Unii consumatori au sesizat faptul că li se facturează o cantitate diferită de apă caldă, de obicei mai mare, decât cea consumată, înregistrată de apometre și transmisă de administrator. „Suma consumurilor înregistrate de apometre și transmise spre facturare, de regulă, nu corespunde cu citirea din gigacalorimetru. Diferența se repartizează tuturor consumatorilor, în funcție de consumul fiecăruia. Aceasta poate fi pozitivă sau negativă”, este răspunsul celor de la ENET. Diferențele sunt cauzate de pierderile din rețea. Cu toate acestea, montarea apometrelor pentru apa caldă menajeră es

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?