Documentele privind căsătoria, divorțul, nașterea și decesul ar putea fi puse la dispoziția cetățenilor în mod digital, un proiect în acest sens putând fi publicat zilele acestea, susține Ionuț Valeriu Andrei, secretar de stat în Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), la un eveniment organizat de Asociația Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România (RGDA). „Guvenul are în program foarte multe proiecte pe partea de e-guvernare. Din strategia cu privire la dezvoltarea României, din punct de vedere digital, ne propunem să implementăm, să digitizăm, un număr de 36 de evenimente de viață. Săptămâna aceasta va fi un proiect depus de ministerul nostru, în parteneriat cu Ministerul de Interne, cu cel al Dezvoltării și Serviciul de Telecomunicații Speciale cu privire la digitizarea celor patru evenimente de viață, anume căsătorie, divorț, naștere și deces. Vom putea pune la dispoziția cetățenilor în mod digital și online aceste servicii”, a spus Andrei.
El a precizat că se vor digitiza toate documentele de stare civilă din ultimii 100 de ani. „Se lucrează la un proiect de cloud guvernamental. Este cel mai mare proiect de până acum în parteneriat cu alte instituții guvernamentale. Îi punem bazele în acest moment. Registrul Comerțului va implementa un proiect prin care se vor digitiza toate serviciile de la înființarea unei firme, până la radiere, obținerea certificatelor constatatoare. Totul se va face online”, a explicat oficialul MCSI.