Facebook a anunțat lansarea unui motor de căutare, care nu va pune totuși imediat în umbră gigantul din acest sector, Google, deoarece se va limita la conținutul publicat pe rețeaua de socializare. âConsiderăm Facebook ca fiind o mare bază de date socialeâ și, âca în cazul oricărei baze de date, trebuie să putem face căutări în interiorul eiâ, a explicat fondatorul și președintele director general al companiei, Mark Zuckerberg.
Noua funcție, denumită Graph Search, se va limita la căutări prin conținutul rețelei sociale și nu pe internet în general, așa cum fac motoare de tradiționale precum Google. Spre exemplu, ea permite utilizatorilor să găsească muzica sau filmele care sunt pe placul âprietenilorâ lor. Noua funcție va integra, de asemenea, rezultatele Bing, motorul de căutare al Microsoft, Facebook întărindu-și astfel cooperarea existentă cu grupul informatic. âNu consider neapărat că va veni multă lume pe Facebook pentru a face căutări pe internet datorită acestui (instrument), dar este un extrem de bun motor de căutareâ, a comentat Zuckerberg, în vârstă de 28 de ani.
Rețeaua de socializare, deseori acuzat că nu protejează datele private ale membrilor săi, a dat asigurări că noua funcție va respecta criteriilor de confidențialitate ales acestora. Zuckerberg a recunoscut că aceasta va fi principala dificultate, însă a explicat că utilizatorului care va lansa căutarea nu i se vor propune decât materiale pe care autorii lor a acceptat să le împărtășească cu el.