Proba practică pentru obținerea permisului auto va putea fi susținută din nou, în caz de eșec, fără a mai repeta proba teoretică, însă cu condiția efectuării a șase ore de pregătire între două examene, potrivit unui proiect pus în dezbatere publică, luni, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Proiectul Ordinului ministrului afacerilor interne pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere se află în dezbatere publică timp de 10 zile.
Potrivit MAI, inițiativa întregește procedura de examinare în vederea obținerii permisului de conducere cu reglementări vizând examinarea candidaților la obținerea permisului de conducere din categoria AM (mopede), ca urmare a includerii acestora în categoria autovehiculelor, respectiv procedura de examinare în traseu a conducătorilor de vehicule din categoria A, A1, și A2.
Astfel, promovarea probei teoretice (calificativul „admis”) permite susținerea succesivă a probei practice pentru o perioadă de un an de la data absolvirii cursurilor de pregătire teoretică și practică, prevede proiectul. În cazul nepromovării probei practice (calificativul „respins”), aceasta poate fi reluată, fără susținerea probei teoretice, după cel puțin 15 zile de la data obținerii calificativului și prezentarea dovezii efectuării a șase ore de pregătire practică, conform aceluiași proiect.
Susținerea probei practice se realizează astfel: numai în poligon, pentru autovehiculele din categoria AM; în poligon și traseu, pentru autovehiculele din categoriile A1, A2 și A; numai în traseu, pentru autovehiculele din categoriile B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb și Tv. Candidații la obținerea unui permis de conducere din categoria AM (mopede) care fac dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislație rutieră specific conducerii mopedelor pe drumurile publice în cadrul unei unități autorizate se pot prezenta la examen fără să mai facă dovada absolvirii unei școli de șoferi, se mai arată în proiect.
Totodată, la susținerea probei practice în traseu pentru categoriile A1, A2 și A, candidatul va conduce însoțit, pe același vehicul, de un instructor din cadrul unității autorizate. Examinatorul supraveghează candidatul dintr-un autovehicul aparținând unității autorizate și condus de un angajat din cadrul acesteia, iar comunicarea dintre examinator și candidat se realizează prin intermediul mijloacelor tehnice de radiocomunicații.