Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Primăriile, obligate să încheie contracte cu firme de ecarisaj


   Din 76 de primării, doar 26 au încheiat contracte cu firme care să asigure transportul și incinerarea animalelor care mor pe raza localității. Primarii se plâng de lipsa banilor, dar acest lucru nu îi va scuti de amenzile pe care le vor da inspectorii DSVSA.

   Reprezentanții primăriilor sunt obligați de legislația în vigoare, să încheie contracte cu firme de ecarisaj pentru transportul și incinerarea animalelor care decedează pe raza localității. Termenul limită pentru încheierea acestor contracte este 10 aprilie. Cu toate că nu mai este mult până la acest termen, din 76 de primării, doar 26 au încheiat aceste contracte. Obligativitatea este o directivă a Uniunii Europene, iar prin Ordinul 80 din 2005 a devenit literă de lege, pentru autoritățile locale. „Am trimis o adresă tuturor primăriilor din data de 15 martie pentru că am primit adresă de la Guvern privind respectarea acestui termen. Rog Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor să facă aceste verificări pentru că Uniunea Europeană monitorizează acest lucru și nu am vrea ca din cauza județului nostru, UE să înceapă procedura de infringement asupra României”, a declarat subprefectul județului Vrancea, Cristi Misăilă.
   Necesitatea acestor contracte s-a observat, în urmă cu câteva zile, când la Nereju, autoritățile locale nu au avut cu ce să transporte cadavrul unui cal decedat din cauza anemiei infecțioase. „Cei de la Nereju au sunat inclusiv la noi la Prefectură să ne anunțe că nu au cu ce să transporte cadavrul. Este obligația primăriilor să încheie aceste contracte și atunci când au astfel de incidente să poată interveni. Spun că nu au fonduri și tocmai din acest motiv insist ca acum când se conturează bugetele să prevadă sume și pentru aceste contracte”, a subliniat subprefectul Cristi Misăilă.

„Nu se știe ce bani ni s-au dat? De unde fonduri și pentru contracte?”

   Unii primari au reușit să încheie contracte cu firme specializate, dar alții se lovesc de lipsa banilor, despre care spun că sunt principalul impediment. „De unde bani, nu se știe ce bani ni s-au dat la o localitate cu 5000 de locuitori? Eu ce să fac, nu sunt zmeu! Acum trebuie să mă pregătesc pentru inundații. Cel care a avut calul mort a primit despăgubiri de la stat de 50 de milioane de lei vechi. Putea să plătească 25 de milioane pentru transport, nu să i-l plătesc eu!”, ne-a declarat Ion Păucă, primarul comunei Nereju.
   La Păunești și Soveja primarii au reușit să încheie aceste contracte. „Noi am încheiat cu firma Propan Bacău contractul și plătim 25 de mi-lioane de lei pe an. Åžtiu că așa este legea și am făcut contract”, ne-a declarat Gheorghe Popa, primarul comunei Păunești.

Amenzi de 2000 de lei

   În următoarea perioadă Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA)  va intensifica controalele astfel încât toate primăriile să intre în legalitate. „Este vorba despre Ordinul 80 din 2005 care a intrat în vigoare. Este posibil să se prelungească acest termen, dar noi vom face verificări privind respectarea lui”, a declarat Adrian Rădulescu, purtătorul de cuvânt al DSVSA.
   Primăriile riscă să fie amendate cu amenzi de până la 2000 de lei. „Noi sperăm ca toate primăriile să se conformeze. Le-am trimis adrese de informare privind respectarea legislației în vigoare”, ne-a declarat Necula Botezatu, directorul DSVSA. Costul pentru încheierea acestui contract este de 2500 de lei, pe an.

Articolul precedent
Articolul următor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?