Lucrările la Centura de ocolire a Focșaniului zona de nord ar putea începe în perioada următoare. Potrivit arhitectului șef al județului, Daniela Olaru, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) ar putea scoate la licitație, la pachet, proiectarea și execuția lucrărilor la proiectul „Centura de ocolire a municipiului Focșani zona de nord”. În bugetul de stat pe anul acesta a fost prinsă suma de 66 de milioane de lei pentru lucrările la această investiție. Suma a fost alocată ca urmare a demersurilor făcute de președintele Consiliului Județean Vrancea și al UNCJR, Marian Oprișan.
Arhitectul șef al județului, Daniela Olaru, a anunțat că în perioada imediat următoare Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) ar putea scoate la licitație, la pachet, proiectarea și execuția lucrărilor la proiectul „Centura de ocolire a municipiului Focșani zona de nord”. Proiectul de investiții a primit anul acesta o finanțare de 66 de milioane de lei. 59 de milioane de lei din această sumă vor fi obținute în baza unor credite de angajament, iar diferența de 7 milioane de lei din credite bugetare. Finanțarea este garantată de Fondul european de dezvoltare regională.
Proiectul va fi realizat în perioada 2013-2015, iar valoarea totală a investiției este de 181 milioane de lei. „În anul 2009, Consiliul Județean Vrancea a elaborat studiul de fezabilitate și întreaga documentație a proiectului „Centura de ocolire a municipiului Focșani zona de nord” pentru care a obținut un număr de 25 avize. Ulterior, Consiliul Județean Vrancea a predat întreaga documentație Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), inclusiv drept de utilizare, instituție prin intermediul căreia se va realiza această investiție”, a afirmat arhitectul șef Daniela Olaru.
„Centura de ocolire a municipiului Focșani zona de nord” are ca principal scop degrevarea traficului de tranzit al municipiului Focșani, ce se desfășoară dinspre localitățile Adjud, Brăila, Galați, Constanța, Buzău spre zona turistică în plină dezvoltare a județului Vrancea, Lepșa-Greșu și mai departe spre centrul Transilvaniei. Conform noului proiect, centura de ocolire va face legătura între drumurile naționale DN 2(E 85) București-Suceava și DN 2D Focșani-Tîrgu-Secuiesc, ceea ce presupune realizarea unui nou drum ce se desprinde, conform studiului de fezabilitate realizat de IPTANA SA București, din DN 2 (E 85), în aproprierea kilometrului 187, traversează calea ferată magistrala 500-dublă electrificată București-Suceava și se încheie în intersecția DN 2D în apropierea kilometrului 4+100.
Centura va traversa teritorii administrative aparținând municipiului Focșani și orașului Odobești. Lungimea centurii de ocolire a municipiului Focșani, pe traseul recomandat prin studiul de fezabilitate, va fi de aproximativ 3, 5 kilometri. Centura va avea o platformă cu lățimea de 10 metri, din care partea carosabilă va avea șapte metri, iar viteza de proiectare va fi de 90 km/h. De reținut că proiectul prevede ca intersecția cu DN 2 să se facă prin intermediul unui pasaj suprateran peste DN 2, cu lungimea de 89 m și bretele de acces pentru toate sensurile de circulație, soluție care oferă posibilitatea de preluare a traficului spre Tîrgu Secuiesc, din viitoarea autostradă Moldova.
Totodată, intersecția cu DN 2D se va realiza prin intermediul unui sens giratoriu de mari dimensiuni, care va avea o bandă de acces pe sens pe fiecare ramură a girației și o lățime a părții carosabile de 5,50 metri. Vor fi realizate și două pasaje rutiere. Unul dintre pasaje va fi construit peste calea ferată și va avea o lungime de 347 metri, iar lățimea părții carosabile va fi de 7,80 metri, la care se adaugă cele două trotuare denivelate. Cel de-al doilea pasaj va fi construit peste DN 2, va avea o lungime de aproape 90 de metri și trei deschideri.