Copiii riscă să declanșeze ample operațiuni de căutare dacă acceptă să ia parte la o ”isterie” inițiată în mediul online prin care sunt provocați să își petreacă noaptea în magazine, a avertizat poliția din Marea Britanie, citată de Press Association. Așa-numita ”Provocare de 24 de ore” (24 Hour Challenge) încurajează persoanele din public să își amenajeze cazemate din mărfurile magazinelor și depozitelor și să rămână ascunse până când unitățile se închid urmând ca mai apoi să iasă, să își petreacă timpul cum doresc și dimineața să iasă afară.
Poliția a dat exemplul unui caz petrecut în Sheffield, când Abid Mirza a declarat că ”a trecut prin momente grele” când fiul său în vârstă de 11 ani și-a petrecut noaptea într-un magazin Ikea. Detectiv inspector Anna Sedgwick din cadrul Departamentului de poliție din South Yorkshire a subliniat că riscurile ce pot rezulta în urma unor astfel de evenimente ”nu sunt deloc amuzante și pot fi catastrofale”. ”Depozitele și magazinele conțin cantități importante de produse grele și obiecte ce pot să cadă cu ușurință și să zdrobească pe cineva dacă acestea sunt mișcate incorect sau sunt utilizate pentru a amenaja cazemate improvizate”, a precizat ea.
”Pe lângă riscurile la adresa siguranței, de multe ori copiii fac acest lucru fără cunoștința părinților, ceea ce poate declanșa operațiuni ample de căutare și chiar îi pot determina pe aceștia să îi declare dispăruți”, a mai spus Sedgwick. ”Aceasta nu cauzează numai teamă și îngrijorare pentru părinți, prieteni, familie și comunitatea locală, ci poate fi și o risipă a timpului prețios al echipajelor de poliție de care ar putea fi nevoie pentru situații de viață și de moarte”, a mai spus inspectoarea adăugând că poliția colaborează cu unitățile de învățământ pentru a crește nivelul de conștientizare în privința unor astfel de ”isterii”.