Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Toţi angajaţii din restaurantele, bucătăria şi recepţia hotelurilor sunt OBLIGAŢI să aibă calificare


   Hotelurile sunt obligate de la jumătatea lunii iunie ca toți angajații din bucătărie, restaurante, baruri și recepție să fie calificați, iar minim 50% dintre agenții de turism din agenții trebuie să aibă atestat în domeniu, a declarat agenției MEDIAFAX Răzvan Filipescu, președintele ANT. „Am urmărit îmbunătățirea serviciilor oferite către turiști, dar și a calității managementului agenților economici. Printre altele, am prevăzut, ca noutate, ca personalul să fie 100% calificat pentru partea de recepție și cea de alimentație publică din unitățile de cazare”, a afirmat Filipescu.
    Modificarea normelor metodologice pentru funcționarea hotelurilor și agențiilor de turism a fost făcută printr-un ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Turism (ANT) intrat în vigoare la jumătatea lunii iunie. Pentru calificarea personalului din hoteluri și agenții există licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, și centre de formare profesională private sau în cadrul agențiilor județene de ocupare a forței de muncă.
    Anterior emiterii ordinului, personalul din recepția hotelurilor și motelurilor trebuia să fie calificat în proporție de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele și 50% la hotelurile de o stea și două stele. Personalul din baruri, restaurante și bucătării trebuia să fie calificat în proporție de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele și 40% la una și două stele. „Noi am considerat normal să fie personal calificat 100%, pentru că, indiferent dacă te duci la o stea sau la cinci stele, recepționerul trebuie să fie calificat și să știe să vorbească o limbă străină și să poată prezenta atracțiile turistice din zona respectivă. Åži la restaurante am considerat că trebuie calificare 100%, pentru că nu îți poate face mâncare un șofer, de exemplu”, a adăugat Filipescu.
    Odată cu modificările ANT a început o serie de controale la firme pentru a constata dacă acestea au fost puse în practică. Aceștia vor solicita și dovada înregistrării contractelor de muncă. În cazul unor nereguli, amenzile pot ajunge până la 30.000 de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?