Ministerul Educației Naționale a publicat calendarul simulărilor examenelor naționale din acest an. Reprezentanții Inspectoratului Åcolar Județean (ISJ) Vrancea speră că simulările, ca și examenele propriu-zise de altfel, se vor desfășura fără incidente. Åefa ISJ, Vasilica Zaharia, speră că țintele propuse, respectiiv testarea capacității sistemelor informatice și a logisticii, dar și testarea cunoștințelor acumulate de elevi în vederea susținerii probelor reale din vară, vor fi atinse. „Am luat la cunoștință de calendarul simulărilor examenelor naționale, urmează ca Inspectoratul Școlar să îl trimită și școlilor, dar cu siguranță directorii au descărcat calendarul de pe site-ul ministerului”, a spus Vasilica Zaharia.
Astfel, vor participa la simularea examenelor naționale, care va avea loc în lunile februarie și martie, elevii claselor a VIII-a și a XII-a, iar în premieră vor participa și cei de-a XI-a. Astfel, Ministerul Educației Naționale a stabilit ca elevii claselor a VIII-a să participe la simularea Evaluării Naționale în zilele de 18, 19 și 20 februarie. Elevii de clasele a XI-a și a XII-a vor simula examenul de Bacalaureat în perioada 3-7 martie.
Simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naționale, respectiv a unui examen de bacalaureat național și optimizarea rezultatelor obținute de către elevii din învățământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale, se arată înt-un comunicat al Ministerului Educației Naționale (MEN).
Evaluări Naționale în două sesiuni
În ceea ce privește Evalurările Naționale, acestea vor fi susținute de elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura în două sesiuni, în perioada 6 – 29 mai, după cum urmează: prima sesiune în perioada 6 – 15 mai, iar a doua sesiune în perioada 20 – 29 mai. Cea de-a doua sesiune este rezervată elevilor care din diverse motive au absentat la de la prima.
PRIMA SESIUNE are următorul calendar:
– clasa a II-a în data de 6 mai la Limba română – scris și citit, pe 7 mai la Limba maternă – scris și citit și pe 8 mai la Matematică;
– clasa a IV-a în 13 mai la Limba română – Limba maternă și în 14 mai la Matematică;
– clasa a VI-a pe data de 14 mai la Limbă și comunicare, iar pe 15 mai la Matematică și științe.
SESIUNEA A DOUA are următorul calendar:
– clasa a II-a pe 20 mai la Limba română – scris și citit, pe 21 mai la Limba maternă – scris și citit și pe 22 mai la Matematică;
– clasa a VI-a pe 27 mai la Limbă și comunicare, pe 28 mai la Matematică și științe;
– clasa a IV-a pe 28 mai la Limba română – Limba maternă, iar pe 29 mai la Matematică.
Testele pentru Evaluarea Națională 2014 sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, fiind formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvențe de evaluare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.
Potrivit MEN, rezultatele obținute la Evaluarea Națională nu se înregistrează în catalogul clasei și sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate. „Responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naționale aparține administratorului de test, care poate fi învățătorul/institutorul/profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de președintele comisiei de organizare și de administrare a EN-2014 din unitatea de învățământ”, se precizează într-un comunicat MEN.
Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unități școlare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum și alte informații referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului și a precizărilor din Caietul cadrului didactic.