Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Consiliul Județean a dat în judecată Guvernul și Ministerul Finanțelor pentru dreptul de proprietate la imobilul în care funcționează


    Consiliul Județean Vrancea a dat în judecată Guvernul României și Ministerul Finanțelor Publice și solicită obligarea acestor instituții să radieze din domeniul public al statului, imobilul în care funcționează administrația județeană. Dosarul se află pe rolul instanței de la Curtea de Apel Galați, Secția de contencios administrativ și fiscal. Practic, în acest moment, sediul Consiliului Județean este trecut în anexa HG nr. 1705/2006, pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, asta în condițiile în care există documente emise anterior HG-ului mai sus amintit care arată că proprietarul de drept al acestui imobil este Consiliul Județean Vrancea.
    În acest sens, în data de 24.10.2017 Consiliul Județean Vrancea a transmis Guvernului României un memoriu prin care solicita actualizarea domeniului public al statului în sensul radierii poziției din anexă la HG 1705/2006 cu privire la imobilul corp A (S-P+6) și terenul aferent acestuia (palat administrativ) situat în str.Dimitrie Cantemir nr.1, Municipiul Focșani, județul Vrancea. Guvernul a respins această solicitare, motiv pentru care administrația județeană s-a adresat instanței de judecată. „După adoptarea în condițiile legale a HG nr.908/2002, act normativ care atestă subscrisei dreptul de proprietate asupra imobilului care face obiectul prezenței cereri de chemare în judecată, Consiliul Județean Vrancea a demarat procedura legală de intabulare a dreptului de proprietate asupra imobilului compus din teren în suprafață de 619 mp curți construcții și 278 mp C1. Fără existența niciunui referat de respingere a cererii de intabulare la OCPI Vrancea, imobilul în cauză a fost intabulat sub număr cadastral 52487 respectiv 52487-C1, CF 52487. Dreptul astfel intabulat este opozabil erga omnes, deci inclusiv statului. Așadar, este evident că introducerea imobilului Corp A (S-P+6) situat în Municipiul Focșani, B-dul Dimitrie Cantemir nr.1-3 în anexă la HG nr.1705/2006 că fiind un bun ce aparține domeniului public al statului, reprezintă o încălcare a unui drept de proprietate deja existent, ceea ce demonstrează interesul în promovarea unei acțiuni de competență contenciosului administrativ”, se arată în cererea de chemare în judecată.
    Mai mult, administrația județeană arată instanței că încă din anul 1993, prin Protocolul nr.6054 din 27 octombrie, a avut loc defalcarea patrimoniului fostei Prefecturi Vrancea, defalcare potrivit căreia corpul A format din S-P+6 etaje și terenul aferent acestuia a intrat în patrimoniul Județului Vrancea, în acesta funcționând Consiliul Județean Vrancea. Potrivit dispozițiilor legale în materie, palatele administrative sunt destinate ca sedii ale instituțiilor publice de interes național și județean. În funcție de suprafața deținută, autoritățile publice deliberative de interes județean suportă cheltuielile de întreținere și funcționare în bune condiții a palatelor administrative prin efectuarea reparațiilor și a consolidarilor necesare. „Legea nr.213/1998 privind bunurile proprietate publică, la punctul II.2 din anexă stipulează clar că domeniul public județean este alcătuit, printre altele, din terenurile și clădirile în care își desfășoară activitatea consiliul județean și aparatul propriu al acestuia…. dacă nu au fost declarate de uz sau de interes public național sau local. Or, în cazul de față, cum palatul administrativ din județul Vrancea nu a fost declarat de uz sau de interes național este evident că în mod corect, raportat la punctul II.2 din actul normativ antementionat, județul Vrancea a inventariat și ulterior intabulat dreptul de proprietate asupra imobilului dedus judecății, că făcând parte din domeniul public al județului Vrancea”, se arată în cererea de chemare în judecată.
    Consiliul Județean Vrancea se prevalează în demersul său și de Decretul -Lege nr.30/1990 care prevede că toate bunurile ce au aparținut Partidului Comunist Român trec în proprietatea statului, ca bunuri ale întregului popor. „Legea nr.213/1993 este ulterioară Decretului-Lege adoptat cu mult timp în urmă și cum palatele administrative nu au fost declarate în mod expres de legiuitor ca fiind de interes sau de uz național, în ele funcționând dintotdeauna consiliile județene, este clar că acestea aparțin domeniului public al județelor pe a căror rază administrativ-teritorială se află. Mai mult decât atât, HG nr.1705/2006 a intrat în vigoare după adoptarea HG nr.908/2002 privind inventarul bunurilor din domeniul public al județului Vrancea creându-se în mod eronat premisa dublei proprietăți asupra imobilului dedus judecății. Având în vedere că prima intabulare este efectuată de către Județul Vrancea în baza unui act normativ care constituie izvor de drept și care a produs efecte erga omnes pentru viitor fiind opozabil inclusiv statului, respectiv HG 908/2002, solicităm în temeiul art. 8 alin.(1^2) din Legea nr.554/2004 obligarea pârâților Ministerul Finanțelor Publice și Guvernul României la efectuarea operațiunii administrative de radiere a poziției din anexă la HG nr.1705/2006 cu privire la imobilul CORP A (S-P+6) situat în Municipiul Focșani str. Dimitrie Cantemir nr.1, cod poștal 620082, intabulat la OCPI Vrancea sub nr. Cadastral 52487, respectiv 52487-C1, CF 52487”, se arată în finalul cererii de chemare în judecată.
    Palatul administrativ situat în Municipiul Focșani, B-dul Dimitrie Cantemir.1-3 este format din trei corpuri după cum urmează: Corpul A în care își desfășoară activitatea Consiliul Județean Vrancea nestingherit încă de la înființare; Corpul B în care își desfășoară activitatea Instituția Prefectului Județul Vrancea; Corpul C în care își desfășoară activitatea Primăria Focșani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?