În ultima vreme am avut două experiențe neplăcute cu doi taximetriști. Cea de sâmbătă a fost cea mai urâtă. Mă sui cu familionul în taxi, fără să mă uit ce scrie pe mașină, și nenea de la volan zice: nu vă mai pun aparatuâ că face 6 lei. Păi, zic, dacă tot știți cât face, puneți-l ! A, păi, nu, zice, că pentru 5 lei n-are rost să mă mișc din loc. Å-așa, mașina nu e a mea, e închiriată… Åi a început să spună că trebuie să dai nu știu ce nu știu cui și tot felul de alte lucruri care nu constituie acel „small talk”, acea conversație ușoară pe care o face un taximetrist. Cu copiii pe bancheta din spate, încercam să-i conving să stea cuminți, să nu tragă de uși, la care taximetristul zice: Nu răspund dacă cade copilul din mașină! Stai, domâle liniștit că nu cade, Doamne ferește, îi zic, părându-mi-se că nu se mai termină drumul. Când în sfârșit am ajuns la destinație i-am zis: Lăsați-vă de meserie, că nu e de dumneavoastră! Ei, oricum vroiam să mă întorc în învățământ, răspunde. Vai de capul nostru…
În urmă cu vreo lună mă sui, la fel, într-un taxi, fără să mă uit la siglă, și-i zic șoferului că vreau să ajung în locul cutare. Păi, pe unde vine?, mă întreabă șoferul. Pe strada cutare, zic. Åi asta pe unde e?, mă întreabă. Îmi vine să mă dau jos din mașină, dar omul pornise. Daâ nu sunteți din Focșani?, întreb. Ba da, dar nu prea știu străzile, îmi răspunde. Åi un GPS, ceva, nu vă luați? Ei, mai dau bani și pe GPS… Eram ca în filmele cu proști.
Åi uite așa m-am decis: mă uit să scrie RAL pe taxi, dacă nu e, sun, că așa nu merge.
Când plec târziu de la ziar sun la 0237/220220 și chem un taxi de la RAL, deși distanța este foarte mică și până acasă nu face decât 4 lei cursa. Dar îmi e urât să merg singură noaptea. Întotdeauna am primit restul exact și am lăsat eu în plus, dar asta trebuie să fie la latitudinea clientului, nu la jecmăneala taximetristului. În fiecare taxi RAL există un GPS și, după cum mi-a explicat un domn, acesta nu servește doar la identificarea străzilor ci și la localizarea taxiurilor firmei. În plus, au fost create vreo șase noi locații în care staționează taximetriștii de la RAL, astfel că timpul de la preluarea comenzii până la sosirea taxiurilor este foarte scurt. Adică cele trei minute pe care mi le spune doamna de la telefon s-au transformat într-un minut.
În taxiuri miroase frumos, iar șoferii nu insistă într-o conversație în care nu vrei să te angajezi. Eu cel puțin nu am avut incidente. Acuma, or fi și la RAL oameni care nu corespund descrierii de mai sus, dar ceva ceva se întâmplă la această firmă, e un instructaj, e ceva, căci parcă prea se comportă toți șoferii așa cum trebuie.
A! Åi după cum mi-a spus cineva, există și aplicația pentru mobil taxi ral, ceea ce iar ne duce spre alte standarde.
De curiozitate am intrat pe site-ul firmei și până și site-ul (de unde am luat poza) mi se pare bine construit. Am aflat și că sunt oferite diverse alte servicii cum ar fi comisioane, spălătorie, service, piese și cosmetică auto, transport la aeroport și în țară. Felicitări și țineți-o tot așa!