Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

GALERIE FOTO: Pregătire GRATUITĂ la matematică și română pentru viitorii liceeni


4.100 de elevi din județele Vrancea și Ialomița, cu rezultate scăzute la învățătură, vor beneficia de pregătire gratuită la matematică și limba română, prin proiectul „Evaluarea națională: inovație pentru formarea competențelor cheie”. Proiectul se va derula pe o perioadă de 18 luni și sunt implicate 230 de cadre didactice și 40 de consilieri școlari.   
Elevii din anii terminali de gimnaziu vor beneficia de pregătire gratuită la matematică și română, în cadrul proiectului „Evaluarea națională: inovație pentru formarea competențelor cheie”, ce a fost lansat ieri, la Focșani. La festivitatea de deschidere au fost prezenți reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea, ISJ Ialomița, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar (FNAPIP), ai Consiliului Județean, inspectori școlari, dar și directori de unități de învățământ gimnazial. Grupul țintă este reprezentat de 4.100 de elevi din județele Vrancea și Ialomița, dar și 230 de profesori și 40 de consilieri școlari, care îi vor ajuta pe elevi în procesul de învățare și de orientare. 
Potrivit inițiatorilor, acest proiect a fost lansat după consultări cu oficiali din cadrul Ministerului Educației Naționale, având în vedere rezultatele obținute de elevi, în ultimii ani, la examenele de evaluare națională. „Am avut discuții cu specialiști în domeniu și de la Ministerul Educației și, evident, am ajuns la o concluzie: că trebuiesc făcute anumite schimbări, modificări, să devenim ceva mai moderni, ceva mai apropiați în sprijinul copiilor noștri. Analiza și proiectul de față dorește de fapt să facă un alt proiect de pregătire suplimentară, care își dorește să țină cont de ceea ce își dorec părinții, de ceea ce își doresc profesorii și ceea ce își doresc și copiii noștri în ceea ce privește traiectoria lor în viață. Nu putem să îi tratăm pe toți la fel, că vor fi doctori, ingineri, specialiști sau cercetători. Trebuie să acordăm o șansă pentru marea masă de copii, pentru viitorul lor, practic cei care mâine ne vor înlocui în domeniile de activitate. Èšinta acestui proiect a plecat de la rezultatele mai puțin pozitive în toată țara. Acest proiect, odată realizat, va lăsa moștenire, în rândul elevilor de clasa a VIII-a an de an”, a spus Mircea Poenaru, președintele FNAPIP. 
 
      20 de școli din Vrancea beneficiare ale proiectului
 
Potrivit inițiatorilor, scopul general al proiectului „Evaluarea națională: inovație pentru formarea competențelor cheie” este acela de a veni în sprijinul elevilor cu rezultate scăzute la învățătură, în vederea promovării cu rezultate cât mai bune a examenului de evaluare națională. De asemenea, se dorește instituirea unui sistem eficient și durabil de formare a competențelor cheie, în special la limba maternă și matematică, pentru a învăța eficient. 
Perfecționarea competențelor profesionale ale celorlalte categorii de membri ai grupului țintă, prin instrumente inovatoare și activități adresate lor, este un alt obiectiv important al proiectului. „Dorim creșterea promovării la examenul de Evaluare Națională de la sfârșitul clasei a VIII-a prin implicarea activă a elevilor și profesorilor, prin proiectarea, testarea și derularea acestui program de pregătire suplimentară”, spune Luminița Balaban, inspector școlar general adjunct, manager de proiect. 
Profesorul Emil Onea, de la Colegiul Unirea, i-a sfătuit pe profesorii ce vor derula acest proiect să se implice nu pentru câștigurile financiare, ci pentru succesul elevilor. „Ceea ce este important, ce cred eu că este important, este să credeți în el, dacă nu credeți în efectele lui, dacă nu înțelegeți și nu vreți decât să câștigați doar niște bani, atunci proiectul nu va merge cum trebuie. Dacă credeți în el, iar colaboratorii dumneavoastră vor fi niște oameni pregătiți, formatorii de care aveți nevoie, pentru că sunt baza acestui proiect, atunci proiectul va reuși. Altfel o să fie un mod de a cheltui banii, cum face multă lume din țara asta”, a spus Onea.
Beneficiarul acestui proiect este ISJ Vrancea, în parteneriat cu ISJ Ialomița și FNAPIP. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?