„Ana are” este un brand dezvoltat de Daniel Guzu, care valorifică fructele din livezile Å¢ifeștiului. Cu toate că sunt produse made in Vrancea, mulți sunt vrâncenii care nu au auzit de ele. „Ana are” înseamnă sucuri de fructe, oțet din mere, gem și dulcețuri. Anul trecut am văzut pentru prima dată o cutie cu suc „Ana are”, care m-a surprins prin ambalajul prevăzut cu „robinet”. „Delicios”, au spus copiii despre sucul de mere. Recent am cumpărat o cutie cu suc de struguri și cătină, iar verdictul dat de puști a fost același.
Cutiile conțin o pungă cu trei litri de suc, pe lângă cele două sortimente pomenite mai sus fiind comercializate și sucuri din struguri, struguri roșii, mere și pere, mere și vișine, mere și afine, mere verzi și morcovi, struguri și vișine, nectar de caise. Producătorul promite că produsele sunt sută la sută naturale, fără apă, fără conservanți sau îndulcitori, metoda de conservare fiind pasteurizarea. Brandul ANA ARE poate fi găsit în hypermarketurile Auchan, Cora, Real, Penny, Carrefour și Metro, conform site-ului
www.casapanciu.ro. Eu am cumpărat sucul dintr-un spațiu situat lângă Kaufland pe care scrie Casa Panciu și care nu e tocmai un magazin, mai mult un minidepozit. Am fost plăcut surprinsă să constat că prețurile erau mai mici decât în magazinul on-line de pe
www.casapanciu.ro.
Un alt produs comercializat sub brandul „Ana are” este oțetul de mere, despre care pe site-ul
www.direct-de-la-ferma.ro, veți afla că este
„100 % natural, obținut din cidru de mere”. „Antibacterian, tonic, îmbunătățește procesul de digestie, întărește sistemul imunitar, reglează nivelul colesterolului și al glicemiei”.
Åi din atâtea fructe, era de la sine înțeles că Ana trebuia să facă și gem de mere, dulcețuri de nuci verzi, gutui, cireșe, vișine, afine. Åi despre aceste produse Ana spune, pe
www.anaare.ro, că nu conțin zahăr ori conservanți, fiind folosit ca îndulcitor must concentrat de struguri sau de mere, iar metoda de conservare fiind pasteurizarea.
Iată ce declară Daniel Guzu despre brandul „Ana are”, pe site-ul www.direct-de-la-ferma.ro : „Încă de când eram copil, bunicul mă lua cu el când făcea vinul și când culegea merele. Îmi plăcea să stau cu el și să-l ascult vorbind despre natură, vin și pasiune. Am moștenit pasiunea de la el, iar mai târziu m-a prins glasul pământului. Glasul unui pământ bogat, darnic, încărcat cu energia izvorâta din Munții Vrancei. Parafrazându-l pe Marin Sorescu – „și pentru că toate acestea trebuiau să poarte un nume, un singur nume”, le-am spus ANA ARE. Åi ANA ARE și mere, și pere, și cirese, dar are și dulceață, și sucuri, și oțet din mere, toate făcute cu pasiune la ferma din Å¢ifești. Îmi doresc ca în lumea copiilor mei să poată fi ușor regăsite produse care respectă și valorifică generozitatea naturii.”
În martie 2011, Daniel Guzu declara că a investit aproape 9 milioane de euro în terenuri, cramă, plantații de vie și de pomi fructiferi. Avantajul omului de afaceri au fost fondurile europene. „Fără subvențiile europene o asemenea investiție nu este rentabilă”, explica Daniel Guzu. Investițiile efectuate au însemnat înființarea unei plantații pomicole de măr, păr și cireș pe o suprafață de 46 hectare. De asemenea, pentru exploatația viticolă de peste 82 hectare și pentru exploatația pomicolă s-au achiziționat tractoare viti-pomicole, pluguri, pompe de stropit, mașini de erbicidat. Valoarea investiției finanțate prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală – FEADR pentru proiectul „Înființare fermă pomicolă și achiziție de tractoare și mașini viticole” a fost de 10,3 milioane lei, din care valoarea nerambursabilă s-a ridicat la 3,5 milioane lei.
Tot atunci, Daniel Guzu spunea că „plantația de pomi este un proiect olandez. Fiecare plantă primește prin fertirigare între unu și trei litri de apă pe zi. Fertirigarea înseamnă dozare de apă și îngrășăminte în același timp”.
În decembrie anul trecut, în Vrancea au venit turcii. Åi au trecut și pe la Natura, societatea de la Å¢ifești a lui Daniel Guzu, care le-a prezentat atât combinatul de vinificație cât și depozitul de păstrare a fructelor și modul în care sunt realizate sucurile produse sub brandul „Ana are”. A fost vorba despre
o delegație a Camerei de Comerț din Izmir, condusă de președintele acesteia, Ekrem Demirtas.