Lucrările pentru realizarea forajelor geotehnice incluse în studiul de fezabilitate al autostrăzii A13 Brașov – Bacău se derulează conform graficului, iar prestatorul a ajuns la 7.236 de metri liniari forați, un progres de peste 1.700 de metri față de raportarea anterioară, din luna martie, informează, miercuri, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR). Potrivit unui comunicat, instalațiile de foraj sunt amplasate în zona localităților Bod-Hălchiu (județul Brașov), Angheluș/Sfântu Gheorghe (județul Covasna) și Moacșa (județul Covasna).
‘Traseul inițial stabilit pentru autostrada A13 Brașov – Bacău va fi modificat în zona municipiului Brașov ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei, reproiectarea traseului fiind necesară pentru o investiție strategică a Companiei Romarm. După discuțiile de luna trecută cu reprezentanții autorităților din județul Brașov, ieri, colegii de la Direcția Investiții au prezentat noile variante de traseu și autorităților din Covasna. Împreună cu proiectantul și comunitățile locale, analizăm alternativele pentru cel mai bun traseu în cele două județe,’ a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa ulterioară de proiectare și execuție. Contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Brașov – Bacău are o valoare de 81 milioane lei și o durată de 24 de luni, calculată de la data începerii activităților, septembrie 2024.
Studiul de fezabilitate include: studiu și proiect geotehnic, studiu topografic, studiu arheologic, documentație de mediu (Acord de Mediu). Sectorul Brașov – Bacău al autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea autostrada Sibiu – Făgăraș – Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului la Răcăciuni cu autostrada Moldovei – A7.
Sursa foto: Facebook/CNIR