Menținerea unor tarife de manoperă sub nivelul pieței pune presiune pe service-urile auto și poate compromite calitatea reparațiilor iar companiile de asigurări ar trebui să adopte o atitudine responsabilă și să actualizeze tarifele de manoperă conform realităților economice, susținea Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA). Potrivit sursei citate, deși costurile forței de muncă au crescut semnificativ în ultimul deceniu, mulți asigurători continuă să plătească tarife raportate la anul 2014, ignorând evoluțiile pieței. ‘Analizând doar creșterea salariului minim pe economie, observăm o majorare de aproape 400% din 2014 până în 2025. Dacă ne raportăm comparativ, în anul 2014, salariul minim era de 900 de lei, iar în 2025 a ajuns la 4.050 de lei. Fac și precizarea că în 90% din cazuri minim pe economie se raportează la munca necalificată. Conform aceleiași logici economice, tarifele pentru ora de manoperă ar trebui ajustate corespunzător. Dacă în 2014 un asigurător plătea 75 de lei pe ora de manoperă, astăzi acest tarif ar trebui să fie de minimum 375 de lei pe oră. Cu toate acestea, asigurătorii refuză să ajusteze real aceste tarife, ceea ce afectează sustenabilitatea service-urilor auto’, a declarat Marian Lazar, prim-vicepreședinte POSA, citat într-un comunicat al organizației. Reprezentanții POSA avertizează că menținerea unor tarife de manoperă sub nivelul pieței pune presiune pe service-uri și poate compromite calitatea reparațiilor auto. (…)
Patronatul Operatorilor de Service Auto solicită asigurătorilor să actualizeze tarifele de manoperă
![Patronatul Operatorilor](https://www.monitoruldevrancea.ro/wp-content/uploads/2025/02/Patronatul-Operatorilor.jpeg)