Ediția: Miercuri 12 februarie 2025 Nr. 6813
Ediția: Miercuri 12 februarie 2025 Nr. 6813

Casa Corpului Didactic Vrancea – parteneriat cu Universitatea ”Dunărea de Jos” din Galați

          Universitatea ”Dunărea de Jos” a câștigat cu punctaj maxim Proiectul PNRR ”EduLeadManager – dezvoltarea capacității instituționale a unităților de învățământ prin leadership și management performant”, informează, marți, instituția gălățeană. ”Proiectul PNRR ‘EduLeadManager – dezvoltarea capacității instituționale a unităților de învățământ prin leadership și management performant’ este un proiect câștigător al Universității ‘Dunărea de Jos’ din Galați, cu maximum de punctaj obținut în competiția națională lansată în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență – Componenta C15: Educație, Reforma 7: Reforma guvernanței sistemului de învățământ preuniversitar și profesionalizarea managementului, Investiția 18: Program de formare și îndrumare pentru manageri și inspectori școlari. Proiectul are un parteneriat de excepție cu opt instituții educaționale, reprezentative la nivelul regiunii de Sud-Est: Universitatea ‘Dunărea de Jos’ din Galați, Universitatea Ovidius din Constanța și Casele Corpului Didactic din județele Galați, Brăila, Vrancea, Buzău, Constanța și Tulcea”, se arată într-un comunicat de presă transmis de universitate.

          Activitățile din cadrul proiectului ”EduLeadManager” vor avea ca rezultat formarea a 1.125 de manageri de unități de învățământ preuniversitar, inspectori școlari și alte categorii de personal cu funcții de management instituțional, contribuind la ”atingerea țintei strategice asumată la nivel național prin programul PNRR de minimum 10.000 persoane care au urmat un program complet de formare și îndrumare în Leadership și Management educațional”. Proiectul ”EduLeadManager” se adresează managerilor din unități de învățământ, inspectorate școlare, case ale corpului didactic, CJRAE și alte structuri decizionale din învățământul românesc și este conceput plecând de la premisa că ”performanța în domeniului educațional depinde de profesionalismul resursei umane care asigură managementul la toate nivelurile de formare”. ”Diversificarea și creșterea în complexitate a activității manageriale impun un profil al competențelor adaptat noilor realități socio-economice, administrative și culturale. Stimularea și finanțarea formării personalului managerial prin PNRR, la nivelul întregului sistem de învățământ, constituie o investiție în organizațiile școlare, cu efecte benefice și durabile”, se subliniază în comunicat.

          Potrivit sursei citate, dominanta tematică a proiectului este sintetizată de managerul acestuia, prof. univ. dr. Simona Marin. ”Sistemele de învățământ resimt presiunea generată de nevoia de educație de calitate, de ritmul accelerat al schimbărilor și de nivelul crescut al solicitărilor față de școală și, implicit, față de personalul didactic și managerial. (…) România depune eforturi sistematice în ultimii ani pentru a se alinia strategiilor și orientărilor europene, cu intenția oficială de corelare și reconfigurare a politicilor din domeniul formării personalului didactic și de conducere din sistemul de învățământ. Managementul educațional performant ar putea oferi răspunsuri la aceste schimbări complexe și ar favoriza dezvoltarea comunităților de învățare și transformarea instituțiilor școlare în ‘organizații care învață”’, a declarat ea.

          Simona Marin a menționat că managerii unităților școlare au dificila misiune de a implementa reformele educaționale și de a crea cadrul propice pentru performanță, calitate, inovație, dezvoltare, comunicare, cooperare, stimulare, inițiativă, și investiție.

”Dar, de multe ori, instituțiile de învățământ sunt nevoite să funcționeze în condiții socio-economice și culturale imprevizibile, schimbările fiind dese și de cele mai multe ori generate contextual, ca soluții punctuale, și nu ca elemente ale unei gândiri strategice, de evoluție pe un timp mediu și lung. Unitățile de învățământ și membrii acestora se află sub semnul unor permanente provocări ce impun decizii rapide, adaptări și chiar transformări radicale. Succesul în astfel de condiții depinde în mare măsură de aplicarea unui management performant la toate nivelurile de formare a resurselor umane”, a adăugat prof. univ. dr. Simona Marin.

          Proiectul ”EduLeadManager” vine în sprijinul demersurilor realizate la nivel național, susținute nemijlocit de cei opt parteneri din proiect, pentru formarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?