Dacia, marca low-cost a grupului francez Renault, va lansa mai multe modele electrice în viitor, începând cu următorul Sandero, care va apărea undeva la finele lui 2027, a declarat joi directorul mărcii Denis Le Vot, transmite Reuters. În prezent, Dacia oferă doar un singur model complet electric, Spring, iar compania speră că poziționarea mărcii Dacia în zona prețurilor accesibile o face un bun competitor în contextul iminentei ofensive chineze pe piața europeană. Micul Sandero, pentru care ‘va fi găsită o soluție complet electrică’, a fost anul trecut cea mai vândută mașină din Europa. Anterior, grupul Renault a anunțat că vânzările mărcii Dacia pe plan mondial au crescut cu 2,7% anul trecut, la 676.340 vehicule, atingând cote record de piață, în special în Italia (13,1%), Maroc (16,3%), Spania (12,4%), Belgia și Luxemburg (15,4%).
Acest rezultat a fost determinat de planul solid de producție bazat pe patru modele de bază: Sandero, Duster, Jogger și Spring. Tendința va continua în 2025 cu sosirea modelului Bigster, pentru care au fost lansate comenzile la începutul lui ianuarie, și care va fi disponibil la dealeri în primăvara lui 2025. În 2025, marca intenționează să-și continue strategia bazată pe elementele esențiale, extinzându-se pe segmentul C cu Bigster și concentrându-se pe electrificare, fiind acum disponibile trei modele cu sisteme hibride de propulsie (Jogger, Duster și Bigster).
Vânzările Renault au crescut anul trecut cu 1,3%, rezultatele solide din trimestrul patru fiind sprijinite de noile lansări, care au compensat cererea slabă din lunile anterioare, a anunțat joi producătorul auto francez, transmite Reuters. Totuși, este o încetinire față de creșterea vânzărilor de 9% înregistrată în 2023, în condițiile în care sectorul auto global auto s-a confruntat cu un an dificil, inflația afectând apetitul consumatorilor pentru noi vehicule, iar excesul de producție din China a inundat piața.
Renault, care vinde în principal în Europa, a anunțat că a livrat 2,26 milioane de vehicule, o pondere din ce în ce mai mare fiind reprezentată de modelele hibride și electrice, care au stimulat creșterea vânzărilor cu 6,1% în trimestrul patru. Per ansamblu, 9% din vânzările Renault din Europa au fost vehicule electrice (EV), ponderea ajungând la 12% în trimestrul patru. În cazul mărcii Renault, responsabilă pentru mai mult de două treimi din vânzările grupului, livrările EV au reprezentat 16% din volumele din Europa în trimestrul patru, le-a spus jurnaliștilor Fabrice Cambolive, șeful brandului Renault. Aproape 20% din vânzările Renault din acest an vor trebui să fie vehicule electrice, pentru a îndeplini cerințele UE privind emisiile de dioxid de carbon.
Sursa foto: Facebook/Dacia