Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat miercuri că au fost depuse cinci oferte de la asocieri și constructori din România, Bulgaria și Italia la contractul pentru proiectarea și execuția drumului expres Focșani-Brăila.
Este vorba despre:
1. Ofertant unic WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
2. Asocierea TRACE Group Hold (Lider, Bulgaria)-Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL-Drum Asfalt-Olroad Construct
3. Asocierea SA&PE Construct (Lider, România)- Spedition UMB-Tehnostrade SRL-Arcada Company
4. Asocierea CONI (Lider, România) -Pimk-TQM Management
5. Asocierea DANLIN XXL (Lider, România) -Intertranscom Impex SRL-Groma Hold LTD.
Potrivit CNIR, contractul pentru această investiție finanțată din fonduri europene are o valoare de 5,3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție. Drumul Expres Focșani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța. Contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.
![](https://www.monitoruldevrancea.ro/wp-content/uploads/2025/01/drum-expres-2-1024x724.jpg)
,,Am inclus criterii de evaluare noi în documentația proiectului, respectând angajamentele naționale față de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice și inovare. Astfel, oferta financiară are o pondere de 40%, iar în oferta tehnică (60%) am inclus următorii factori de evaluare cu procentele aferente:
• 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă de pe plan local/șomeri/persoane cu dizabilități)
• 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: materiale sustenabile pentru construcții
• 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)
• 6 % pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).
Chiar dacă am decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulația pe segmente de drum funcționale independent”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Reprezentanții Companiei Naționale de Investiții Rutiere au venit și cu detalii despre capacitățile tehnice: Drumul Expres Focșani-Brăila va avea două benzi pe sens (4 X 3,50 metri), bandă mediană (lățime 3 metri), acostament consolidat (2 X 2,25 m) și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute 57 de structuri (poduri și pasaje) și șase noduri rutiere:
• Nodul Focșani (intersecție A 7)
• Milcovul (DN 23 A),
• Măicănești (DN 23),
• Corbu (DN 23),
• Siliștea (DJ 221 C)
• Nodul rutier Brăila (intersecție Drum Expres Buzău-Brăila)
Garanția lucrărilor este de 5 ani.
Dotările drumului expres, conform CNIR:
• 2 Parcări de Scurtă Durată (stânga + dreapta) cu 120 de locuri și platformă de cântărire inclusă respectiv Spații de servicii tip S 1 (stânga + dreapta) cu 150 locuri parcare, prevăzute cu spațiu rezervat pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică.
• Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) și Centru de Monitorizare și Informare.
La finele lunii august 2024, președintele Consiliului Județean Vrancea, Nicușor Halici, preciza: „Mă bucur că în urma demersurilor susținute pe care le-am făcut în fața Guvernului Ciolacu, s-a reușit obținerea aprobării pentru lansarea licitației privind proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila (DEx 6). Acest proiect vital, cu o valoare estimată la aproximativ 5 miliarde lei (fără TVA), reprezintă un pas crucial în dezvoltarea infrastructurii regiunii, pentru care m-am luptat în mod constant, asigurându-mă că vocea comunității noastre este auzită și că acest drum primește prioritatea cuvenită. (…) Drumul Expres Focșani-Brăila face parte din proiectul „Milcovia Expres”, care vizează îmbunătățirea legăturilor rutiere în regiunea Focșani-Galați-Giurgiulești, contribuind astfel la creșterea siguranței și dezvoltării economice a zonei”.
Sursa foto: Facebook/ Compania Națională de Investiții Rutiere, Facebook/ Nicușor Halici
![](https://www.monitoruldevrancea.ro/wp-content/uploads/2025/01/457145249_487058514137077_2344306898695404571_n.jpg)
![](https://www.monitoruldevrancea.ro/wp-content/uploads/2025/01/457247104_487058517470410_6732898678525682739_n.jpg)
![](https://www.monitoruldevrancea.ro/wp-content/uploads/2025/01/457321315_487058530803742_171740943049135484_n.jpg)