Se lucrează intens pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a DN 2L Soveja – Lepșa. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău a postat, pe facebook, noi imagini cu lucrările de pe drumul național 2L. „S-a depășit stadiul de 87% la lucrările de modernizare ale DN2L Soveja-Lepșa, județul Vrancea”, au informat cei de la DRDP Buzău.
Vă reamintim că pe 5 mai 2017, Consiliul Tehnico Economic al CNAIR aviza favorabil acest obiectiv de investiții, iar pe 5 septembrie același an (2017) MDRAP aviza tot favorabil studiul de fezabilitate. În luna iulie a anului 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a fost semnat contractul având ca obiect „Modernizare DN 2L Soveja Lepșa, km 60+145 – km 76+277” cu ofertantul declarat câștigător în cadrul procedurii de atribuire, Asocierea LEMACONS SRL – CITADINA 98 SA – TRAMECO SA. Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 126,8 milioane de lei, cu TVA. Potrivit proiectului, vor fi construite nouă poduri noi, peste pârâurile Lepșuleț și Lepșa, dar și 8 viaducte de coastă. Pentru siguranţa circulaţiei rutiere, a fost prevăzută construirea unor parapeţi de siguranţă. De asemenea, vor fi realizate șanțuri, rigole, podețe pentru colectarea și dirijarea apelor de pe suprafața drumului, dar vor fi executate și lucrări de consolidare, respectiv vor fi construite ziduri de sprijin.
Anul trecut, actualul președinte al Consiliului Județean Vrancea, Nicușor Halici, pe atunci prefectul județului, a solicitat guvernului suplimentarea cu 35.226.011 lei cu TVA a sumei deja alocate proiectului privind reabilitarea DN 2L. Suma solicitată reprezintă necesarul pentru acoperirea indicelui de ajustare.
„Proiectul inițiat încă din anul 2014, prin soluțiile tehnice propuse și prin complexitatea lucrărilor, este un obiectiv emblematic pentru infrastructura județului și va contribui, cu siguranță, la o dezvoltare economică a zonei turistice de importanță națională. În condițiile în care nu vor fi alocate resursele financiare necesare finalizării obiectivului, acesta intrând în conservare, cheltuielile ulterioare pentru reluarea lucrărilor ar fi mult mai mari pe de o parte, iar pe de altă parte, ar diminua semnificativ potențialul de dezvoltare a turismului, dar și a economiei locale”, preciza atunci Nicușor Halici.