Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784

FOTO: Colegiul Auto din Focșani – gazda conferinței „Wellbeing-ul și Învățământul de calitate. Strategii pentru îmbunătățirea actului educațional”

Comunicat de presă:

Wellbeing-ul și Învățământul de calitate. Strategii pentru îmbunătățirea actului educațional, la Colegiul Tehnic Auto „Traian Vuia”

          Colegiul Tehnic Auto „Traian Vuia” a fost gazda unei conferințe județene în care au fost prezentate strategii și tehnici de lucru în vederea îmbunătățirii actului educațional. Profesorii implicați în Programul Erasmus+, Proiect 2023-1-RO01-K121-SCH-000136100, cu mobilități derulate în Florența (Italia) și Ghent (Belgia), în aprilie, respectiv august 2024, le-au vorbit oaspeților despre crearea unui mediu școlar sigur și incluziv, despre promovarea educației social-emoționale, despre flexibilitate și personalizarea învățării. Dezvoltarea abilităților de gestionare a stresului și rezilienței, sau implicarea părinților și a comunității în susținerea actului educațional au fost alte subiecte abordate în cadrul întâlnirii.

          Evenimentul a fost deschis de directorul Colegiului Tehnic Auto „Traian Vuia”, doamna prof. ing. Elena-Luminița Balaban, care și-a încurajat colegii să continue să investească timp și pricepere pentru a veni în sprijinul elevilor.

Profesorii care au participat la Proiectul Social & Emotional Learning for Successful Schools în Ghent, Oana Lorena Poenaru, Mausi Vișan-Tescaru și Ștefan Crăsneanu, au venit în fața celor prezenți cu noi concepte pe care cadrele didactice ar trebui să le ia în considerare în timpul orelor de curs și nu numai, cum ar fi inteligența emoțională, reziliența, inteligența socială, gestionarea conflictelor, dezvoltarea unor abilități de relaționare.

          Cadrele didactice beneficiare ale proiectului de la Florența, Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention, Eniko Nedelcu și Bogdana Costache, le-au împărtășit colegilor mai multe informații despre comunicarea asertivă, leadership, empatie, conflicte sau bullying.

          Și cum întâlnirea a fost una interactivă, toți cei prezenți au avut de realizat anumite sarcini, menite să dezvolte abilitățile sociale, cum ar fi ascultarea activă, gândirea flexibilă, găsirea unor soluții comune. Astfel, profesorii au creat „un decalog” al școlii contemporane și au construit un lider din piese Lego, sarcini care scot în evidență calități și abilități pe care fiecare le poate descoperi la sine sau la colegi.

          La eveniment au fost prezente doamna prof. dr. Livia- Silvia Marcu –inspector școlar general, doamna prof. Lauriana Ailincuței, inspector școlar general adjunct, domnii profesori directori ai colegiilor tehnice din Focșani, precum și domnul profesor Constantin Ionescu, președintele SLI Vrancea, care a fost alături de cadrele didactice în organizarea acestui eveniment.

          De menționat faptul că unitatea de învățământ se află în al treilea an de acreditare Erasmus+, în primul an au fost realizate 20 mobilități, iar anul școlar trecut 19, la care au participat atât elevi, cât și cadre didactice. Activitățile desfășurate în cadrul proiectelor Erasmus+ sunt coordonate de doamna profesor Lucica Bocu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?