Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784

Facilități fiscale pentru focșănenii care își achită datoriile la bugetul local

          Primăria Focșani a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre pentru eliminarea dobânzilor, penalităților și accesoriilor la datoriile restante la 31 august 2024. Anularea se va aplica doar dacă persoanele cu datorii vor achita integral sumele principale restante până la data depunerii cererilor, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024. Proiectul de hotărâre aflat în dezbatere publică a fost inițiat deoarece, conform Ordonanței de Urgență 107 din 2024, „consiliile locale pot aproba acordarea de facilități fiscale pentru obligațiile bugetare restante la bugetul local, înregistrate la 31 august 2024 inclusiv, în sensul  anulării dobânzilor, penalităților și accesoriilor aferente acestora”.

          „Facilitățile fiscale propuse se adresează debitorilor aflați în dificultate financiară și reprezintă totodată măsuri stimulative. Acestea sunt la latitudinea contribuabililor care au potențial de a îndeplini condițiile impuse de lege pentru acordarea facilităților fiscale. Facilitățile fiscale vor fi acordate în baza procedurii aprobate de către Consiliul Local întocmită conform prevederilor legale”, arată primarul Cristi Misăilă în referatul proiectului de hotărâre.

          Pentru a beneficia de această facilitate, se arată în proiect, persoanele cu datorii trebuie să achite, după data aprobării hotărârii și cel târziu până la 25 noiembrie 2024, obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 și „obligaţiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv”.

          Cei care doresc să beneficieze de această facilitate trebuie să se prezinte la Serviciul de Taxe și Impozite locale și să solicite eliberarea unei note de plată cu obligațiile bugetare ce trebuie achitate pentru a beneficia de facilitatea fiscală. Procedura se aplică pentru obligaţiile fiscale datorate bugetului local, amenzilor administrate de organul fiscal local şi obligaţiilor bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale. Cererea de anulare a accesoriilor prin care se solicită acordarea anulării accesoriilor se depune la inspectorul de sector până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv.

          „Facilitățile fiscale vor fi acordate pentru toate categoriile de debitori – persoane fizice, persoane juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entităţi fără personalitate juridică sau persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii liberale care, la data de 31 august 2024 inclusiv au obligaţii bugetare principale restante administrate de organul fiscal local”, se menționează în raportul proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?