Regia Națională a Pădurilor – Romsilva RA, prin Direcția Silvică Vrancea, investește 1.338.651,09 lei pentru reabilitarea unui drum forestier din județ. Aceasta este suma cu care a fost încredințat un contract de executare a lucrărilor necesare, o firmă din Dumbrăveni angajându-se să reabiliteze drumul forestier Suflețelu din Andreiașu, adică 7,561 km din rețeaua de drumuri forestiere a DS Vrancea.
Din ce se arată în caietul de sarcini, Suflețelu este un drum de categoria a III-a, cu o bandă de circulaţie şi cu staţii de încrucişare, fiind amplasat în întregime în fondul forestier, accesibilizând masa lemnoasă din U.P. II Vulcăneasa, din Ocolul Silvic Focșani. Și, conform explicațiilor, se urmărește „aducerea acestuia la funcționare normală în condiții de siguranță pentru acces în zonă în vederea desfășurării activităților silvice”.
Ca amplasament, Suflețelu „se racordează la DN 2M, înainte de podul care traversează râul Milcov în localitatea Budeni, (…). Se desfășoară ca drum de vale pe versantul drept al râului Milcov. După racordare se desfășoară pe malul drept al râului Milcov (…) unde (…) intră în islazul comunei Andreiașu de Jos, prin care se desfășoară pe amplasamentul existent (…). (…) pe partea dreaptă, se desprinde ramificația Păpăluga.
După ce intră în pădure, drumul urcă (…) după care coboară spre pârâul Suflețelu, pe care îl traversează (…) cu un podeț dalat L=3m, înainte (…) desprinzându-se ramificația Suflețelu, iar în continuare se desfășoară pe malul stâng al văii unui pârâu, afluent de stânga al pârâului Suflețelu, unde rămâne până la punctul final, unde are stația de întoarcere și punctul final”.
De altfel, ideea de reabilitare nu este nouă, ci doar a fost întârziată. Aceasta pentru că în 2014 a fost întocmit un proiect, au fost demarate lucrări, iar apoi în 2022 au fost sistate, rămânând un rest de executat. „Segmentele de populație care beneficiază direct de aplicarea proiectului sunt silvicultorii, muncitorii forestieri din exploatarea și prelucrarea lemnului, constructorii pentru rețeaua de drumuri, întreprinzători mici și mijlocii din zona studiată.
Reabilitarea drumului forestier rezolvă următoarele obiective: repunerea drumului forestier în funcțiune normală, crearea accesului la parchetele în curs de exploatare, deschiderea accesului la noi parchete de exploatare, posibilitatea de continuare a lucrărilor silviculturale (igienă și rărituri, plantații pe noi suprafețe), intervenție în caz de forță majoră – cum ar fi intervenția în caz de incendiu sau accidente naturale; acces pentru alte activități ce se desfășoară în zonă și care nu au specific silvic; dezvoltarea IMM- urilor pentru prelucrarea lemnului”, se mai explică în documentație.
Tot aici se detaliază și tipurile de lucrări pentru care vor fi alocați banii – executarea de terasamente, ziduri de sprijin din beton (130,4 mc), gabioane (315,7 mc), blocaj din bolovani de râu (1.500 mp), suprastructură balast (3.965 mc), accesorii (7,561 km), podețe tubulare 0,8 m (4 bucăți 15,34 mc), podețe tubulare 1,0 m (3 bucăți 14,81 mc), podeț dalat L: 3 m (o buc 124 mc).
Aceasta în condițiile în care, tot în documentație se atrage atenția asupra faptului că „în ultimii ani, datorită fenomenelor naturale – în special a ploilor cu caracter torenţial (din cursul anilor 1999, 2005, 2006, 2009, 2010, 2012, 2013 și 2014, înainte de culegerea datelor pentru DALI și din anii 2019, 2020 și 2021 din timpul execuției) şi uzurii datorate exploatării, porţiuni de drum forestier au fost deteriorate, în multe zone circulaţia devenind imposibilă. Astfel, s-au produs degradări importante ale drumului”.