Ediția: Marți 7 Ianuarie 2025 Nr. 6787
Ediția: Marți 7 Ianuarie 2025 Nr. 6787

Mentenanță periodică pentru sistemul de bike-sharing din Focșani

            Municipalitatea a încredințat un contract pentru serviciile de operare și mentenanță a sistemului de bike-sharing aferent proiectului „Dezvoltarea reţelei de piste dedicate circulaţiei bicicletelor, implementarea unui sistem de bike sharing”, pentru suma de 7.144.259 lei. Contractul este unul cadru, pe o perioadă de 48 luni, în condițiile în care proiectul este implementat „fizic” de câteva săptămâni.

De la începutul lunii iunie, cei interesați să se deplaseze cu bicicleta prin Focșani au putut să își facă cont pe aplicația Globikes sau să folosească unul dintre cele 2.000 de carduri de acces puse la dispoziție de către Primăria Focșani. Iar mai departe, bicicletele pot fi utilizate zilnic, între orele 7.00 – 24.00, gratuit primele 30 de minute, indiferent de numărul de utilizări zilnice, dar cu respectarea unei pauze de 10 minute între utilizări.

Pe lângă biciclete, în cadrul proiectului sunt însă și opt triciclete seniori și tot opt triciclete pentru persoane cu dizabilități care pot fi utilizate în aceleași condiții, iar în caietul de sarcini legat de serviciile de mentenanță se arată că „perioada de funcționare a sistemului va fi întreruptă în lunile de iarnă, în funcție de starea vremii, cel puțin în perioada 1 decembrie – 1 martie sau atunci când condițiile meteo nu sunt favorabile sau atunci când fac sistemul inoperabil sau când sistemul ajunge la un grad de utilizare de sub 15%”.

Această mențiunea era necesară deoarece în documentație se explică faptul că prestatorul serviciilor de operare și mentenanță va fi notificat cu cel mult o săptămână înainte să fie întrerupt sistemul. Iar „în această perioadă, bicicletele vor fi retrase integral, vor fi depozitate într-un spațiu pus la dispoziție de către prestatorul economic. În această perioadă se va face o revizie totală atât a parcului de biciclete cât și a stațiilor”.

Detaliat, contractul presupune administrarea și operarea serverelor software de bike-sharing; administrarea portalului public, a paginii de Facebook și a tot ce presupune social media; configurarea rețelei de bike-sharing; reinițializarea sistemului după o perioadă de întrerupere; retragerea şi repopularea integrală cu biciclete a sistemului, de câte ori este necesar.

Totodată, se are în vedere monitorizarea funcționării sistemului; relocarea bicicletelor pentru asigurarea funcționării optime a sistemului; inspecția periodică a bicicletelor şi a componentelor sistemului; diagnosticarea problemelor apărute şi notificarea beneficiarului; service-ul bicicletelor; înlocuirea componentelor consumabile; operarea unui centru de returnare a bicicletelor defecte; inscripţionare carduri client.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?