Comunicat de presă:
Excursie în cadrul Proiectului PNRAS la Școala Gimnazială Jariștea
Activitatea a avut loc în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) cu elevii Școlii Gimnaziale Jariștea. Întotdeauna excursiile reprezintă un prilej de socializare, dar și o oportunitate de descoperire a unor zone deosebite, încărcate de istorie, cultură și tradiție.
Duminică, 16 iunie 2024, elevi ai claselor V-VIII din cadrul Școlii Gimnaziale Jariștea, însoțiți de domnul director, profesor Vrînceanu Mirică și de cadre didactice, au participat la o excursie la Târgu Neamț, activitate cuprinsă în Graficul activităților din cadrul PNRAS. Cu acest prilej, elevii s-au bucurat de peisaje de vis și de vizitarea unor obiective turistice: Parcul Tematic Ion Creangă din Humulești, Cetatea Neamțului și Mănăstirea Neamț, fiind îndrumați de doi ghizi, tineri voluntari.
Prima oprire a fost la Parcul tematic Ion Creangă, unde copiii au regăsit personajele mult îndrăgite din opera marelui povestitor dar și obiecte care redau specificul și tradițiile acelor vremi. Zidurile și încăperile cu diferite roluri ale Cetății Neamțului, ridicate la ordinul domnitorului moldovean Ștefan cel Mare, martore ale războaielor purtate, au impresionat prin măreția și vechimea lor. De la înălțimea cetății, copiii au putut observa râul Ozana, evocat în paginile romanului Amintiri din copilărie: „Ozana cea frumos curgătoare și limpede ca cristalul în care se oglindește cu măreție Cetatea Neamțului.”
Ultimul obiectiv turistic vizitat, Mănăstirea Neamțului, a convins elevii de credința puternică în Dumnezeu a oamenilor vremii. De asemenea, elevii au beneficiat de un prânz pe placul lor, la restaurantul „Casa Arcașului”.
Această activitate a avut ca scop reducerea absenteismului și creșterea motivației elevilor pentru educație. De asemenea, prin participarea la aceste activități extrașcolare, elevii dobândesc cunoștințele necesare, utile pregătirii acestora pentru muncă și viață. Astfel, se promovează învățarea prin cooperare, elevii interacționând între ei iar această formă de învățare se bazează pe sprijin reciproc.