Aceasta este suma la care se ridică valoarea totală a investițiilor atrase în sectorul public din Vrancea în ultimii patru ani. Cei mai mulți bani au mers pentru zona de infrastructură, în mod special pentru construcția și modernizarea de drumuri, inclusiv realizarea Autostrăzii Moldovei, înființarea de rețele de gaze, extinderea de rețele de apă și de canalizare, investiții în infrastructura școlară și în cea sportivă. La acestea, se adaugă alte câteva sute de milioane de euro din bugetele locale, investiți în alte proiecte de interes local.
Din cele 73 de municipii, orașe și comune din Vrancea, cele mai multe sunt conduse de edili din marea familie social-democrată, administrații care au și cele mai bune rezultate în ceea ce privește atragerea de fonduri și derularea de proiecte, așa cum este cazul municipiului Focșani, orașul Odobești și câteva comune aflate pe locuri fruntașe la acest capitol.
Partidul Social Democrat a dovedit de-a lungul timpului că pune oamenii pe primul loc, principala preocupare a noastră fiind creșterea nivelului de trai și îmbunătățirea condițiilor de viață. Am fost preocupați constant să aducem bani pentru realizarea investițiilor atât de necesare comunităților vrâncene și, până acum, spunem noi că am convins că, dincolo de toate sloganurile electorale, faptele au arătat că se poate. Da, se poate ca primarii destoinici și preocupați de comunitățile pe care le conduc în calitate de primari PSD să le aducă oamenilor speranța de mai bine.
De ce spunem că nu sunt doar vorbe în vânt, față de promisiunile fără fundament pe care vrâncenii le primesc mai ales în aceste zile? Avem faptele, cuantificate în cifre. Cifre care înseamnă totalitatea sumelor investite în Vrancea de-a lungul guvernării PSD, pentru ducerea la bun sfârșit a unor proiecte de investiții atât de importante pentru județul nostru. Peste tot în județ sunt investiții, din banii guvernamentali sau europeni.
Iar un prim exemplu este chiar Autostrada – A7, care înseamnă o investiție de 656 milioane de euro. Adică 3,2 miliarde de lei, pentru o investiție mult așteptată și promisă. A7 a devenit realitate în timpul Guvernării PSD, deși poate mulți încă se mai îndoiau. Și, odată cu finalizarea acesteia, vor veni și alte oportunități de dezvoltare pentru Vrancea.
Totodată, în Vrancea au fost alocate fonduri în valoare de 67 de milioane de euro – 338 milioane de lei – pentru investițiile în ceea ce privește alimentările cu gaze naturale, iar alte 260 de milioane de euro – 1,3 miliarde de lei – au fost alocate județului nostru prin intermediul Programului Național de Investiții „Anghel Saligny”, un program atât de hulit de unii oameni politici. Însă s-a dovedit în final că „Anghel Saligny” este un program aplicat pe nevoile comunităților, iar până în prezent, sumele totale alocate la acest capitol, împreună cu cele pentru investițiile prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) pentru gaze naturale se ridică la 307 milioane de euro – 1,5 miliarde de lei.
Guvernarea PSD a dovedit însă că are preocupări și pentru a sprijini alte investiții. Este vorba despre DN 2L, Soveja – Lepșa cunoscut ca și „Coașa”, unde s-au investit 48 de milioane de euro – 240 milioane de lei, cu toate actualizările recente.
Și DN 2N Jitia – Vintileasca a fost în atenția noastră, aici fiind investiți de 2,5 milioane de euro – 13 milioane de lei, iar pentru podul peste Râmnicu Sărat – 2,7 milioane de euro, adică 13,2 milioane de lei
Să nu uităm de viitorul Spital Județean care va fi construit în curând, un proiect inițiat și demarat de administrația județeană PSD din 2017.
E adevărat, ca și în cazul altor investiții, unii vă vor spune că ideea le aparține. Cei care au preluat contracte la „cheie” și care doar au tăiat panglica atunci când investițiile au fost finalizate. În realitate, singurul lor aport a fost de a se lăuda cu investițiile demarate de noi. Dar știm că vrâncenii cunosc mai bine adevărul.
Cinci adevăruri despre succesul administrației PSD în Vrancea
1. CEL MAI VECHI PRIMAR ÎN FUNCȚIE din județul Vrancea este Vasile Vatră, edilul PSD al comunei Gugești;
2. PRIMUL ȘI SINGURUL PLANETARIU și Observator construit în România după 1989 este în lucru la Odobești;
3. PRIMA COMUNĂ DIN VRANCEA CARE A AVUT REȚEA DE GAZE NATURALE este Străoane, condusă de primarul Vasile Zbîrciog;
4. PRIMA COMUNĂ care are drumurile integral asfaltate este Cîrligele, în mandatul primarului Ștefan Moscu;
5. PRIMA ȘI SINGURA ETAPĂ NAȚIONALĂ DE ENDURO CROSS din România are loc pe circuitul amenajat la Odobești.
Realizat de SC MEDIA UNO SRL la comanda PSD Vrancea. Cod mandatar financiar: 21240002