O firmă din Buzău a fost desemnată câștigătoarea unei licitații organizate de Consiliul Județean Vrancea, pentru proiectarea, furnizarea, instalarea, punerea în funcțiune și mentenanță a cinci sisteme de supraveghere video pentru exterior, prevăzute cu sistem de detecție si alarmare la efracție, precum și supravegherea serviciilor de monitorizare si intervenție, pentru bunurile din cadrul Sistemului de management integrat al deșeurilor. Este vorba despre paza Stației de transfer Vidra și a platformelor de colectare Focșani – Mândrești (2 platforme alăturate), Odobești, Mărășești și Panciu.
Valoarea totală a contractului este de 166.435,62 lei fără TVA, serviciile urmând a fi asigurate pentru o perioadă de 12 luni de la data semnării contractului, „cu posibilitatea prelungirii prin act adițional cu maxim 4 luni, în funcție de resursele bugetare”. Totodată, contractul mai prevede și că lucrările de proiectare, furnizare, instalare și punere în funcțiune a celor cinci sisteme de supraveghere video de exterior și a celor cinci sisteme de detectare și semnalizare la efracții trebuie executate în termen de 20 de zile lucrătoare.
Iar în caietul de sarcini se detaliază și despre ce este vorba. Astfel, la Stația de transfer Vidra, suprafața avută în calcul este 3.000 de metri pătrați, terenul fiind în extravilanul comunei. Aici trebuie instalat un sistem de supraveghere video cu minim opt camere color, precum și sistemul de alarmare antiefracție. În ceea ce privește platformele de colectare Focșani – Mândrești, acestea sunt alăturate, având în total o suprafață de 2.290 mp, fiind nevoie de „sistem de supraveghere video cu minim șase camere color + sistem alarmare antiefracție”.
Platforma de colectare Odobești se află pe o suprafață de 766 mp, este aflată în apropierea stației de epurare a acestui oraș, aici fiind nevoie de „instalare sistem supraveghere video cu minim patru camere color + sistem alarmare antiefracție”. La Mărășești, platforma de colectare are o suprafață de 754 mp, iar la Panciu – 725 mp, echipamentele necesare fiind aceleași ca în cazul platformei de la Odobești.
„Monitorizarea video presupune preluarea permanentă (24 ore/ zi, 365 zile/ an) a semnalelor video transmise de sistemele de supraveghere către dispecerat și gestionarea acestora în funcție de evenimentele urmărite în timp real pe monior. (…) Operatorii dispeceri urmăresc imaginile, iar în caz de efracție, incendiu sau orice eveniment neobișnuit, se alertează prin stație echipajele mobile de intervenție, pentru deplasarea la obiectiv și soluționarea problemei. (…) Intervenția rapidă este deplasarea în cel mai scurt timp a echipei de intervenție aflată cel mai aproape de zona monitorizată în care a survenit evenimentul și presupune intervenția operativă a echipajului de intervenție în cazul semnalării unei alarme, conform timpilor legali de intervenție (…). Contractantul va asigura monitorizarea video și intervenția rapidă în caz de eveniment la obiectivele mai sus descrise, 24 h/ 24, 365 de zile, luând în considerare un timp de intervenție de maxim 10 minute, pentru un număr nelimitat de intervenții, indiferent dacă sunt reale sau false”, se mai detalia în documentație.