Casa Corpului Didactic (CCD) ,,Simion Mehedinți” Vrancea a găzduit la finele săptămânii trecute diseminarea activității transnaționale desfășurată la Praga, Cehia, în perioada 18 – 22 martie. Workshop-ul ,,Promovarea Educației Incluzive prin Formarea Cadrelor Didactice Debutante” a fost propus în cadrul proiectului ,,Diversitate, Incluziune și Toleranță în mediul rural prin formare”, finanțat prin programul Erasmus+, aprobat cu nr. 2023-1-RO01-KA122-ADU-000144692 și a fost organizat de Casa Corpului Didactic ,,Simion Mehedinți” Vrancea și Asociația „Școala Fără Frontiere Alberto”, Suraia, Vrancea, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, Școala Gimnazială Nr. 1 Biliești, Centrul Școalar pentru Educație Incluzivă ,,Elena Doamna” Focșani, Școala Gimnazială Vulturu și Liceul Tehnologic ,,G. G. Longinescu” Focșani.
Workshop-ul a urmărit atingerea obiectivelor de diseminare a activităților celor trei formatori participanți în mobilitatea transnațională. Profesoara Livia-Silvia Marcu, director la Casa Corpului Didactic ,,Simion Mehedinți” Vrancea, a deschis evenimentul arătând că formarea profesională este un punct de sprijin important în dezvoltarea și evoluția în carieră. Fiecare persoană activă profesional ar trebui să se perfecționeze permanent și acolo unde este posibil, pe mai multe arii din domeniul său de activitate, prin participarea la cursuri de formare internațională.
Gabriela Bîndar, președinte al asociației a evidențiat prezentarea generală a programului Erasmus+, a proiectului aflat în faza de implementare, a partenerilor implicați în derularea acestuia și a activității transnaționale din fluxul al doilea, desfășurat la Praga în perioada 18 -22 martie.
Violeta Mariana Grigorică, director la Școala Gimnazială Nr. 1 Biliești a prezentat impactul pozitiv pe care îl are programul Școala Părinților în mediul rural, parte importantă a proiectului Erasmus+ ,,Diversitate, Incluziune și Toleranță în mediul rural prin formare”.
Cei trei formatori voluntari din cadrul Asociației Școala Fără Frontiere Alberto au prezentat pe rând aspecte valoroase ale educației incluzive, ca urmare a participării la cursul Inclusive Education, organizat de ITC International, Praga. Bogdana Fănuță, formator a prezentat aspecte legate de incluziune și bariere în educația favorabilă incluziunii, urmărind sensibilizarea tuturor participanților direcți și indirecți pe latura formării unor comportamente empatice, deschise la integrare și incluziune școlare și sociale, toleranță, acceptarea diversității umane, convinși de faptul că a fi altfel nu este un defect, ci doar un alt mod de a trăi. Kviatcoschi Elena, formator, a prezentat activitățile din cadrul Proiectului Școala Părinților, desfășurat la Școala Gimnazială Nr.1 Biliești și elementele de bază ale educație incluzive, respectul pentru diversitate, educația nonformală și formală și incluziunea socială, precum și exemple de activități de învățare care să funcționeze în incluziune. Ferăstrăoaru Petruța, formator, a prezentat activitățile desfășurate în mobilitatea transnațională punând accentul pe dezvoltarea competențelor de comunicare a cadrelor didactice debutante în vederea creării unui climat pozitiv în sala de clasă, accentuând faptul că o comunicare didactică favorabilă duce la crearea unui climat pozitiv în sala de clasă.
„Prin organizarea acestui workshop s-a urmărit creșterea gradului de integrare a copiilor cu CES, formarea de abilități de educație incluzivă, de sprijin a persoanelor cu dizabilități, cu risc de marginalizare socială din comunitate, precum și intervenție și sprijin pentru persoanele vulnerabile prin incluziune și toleranță în mediul rural. Menționăm că cei trei formatori sunt și cadre didactice în instituții prestigioase de învățământ din Vrancea”, a precizat Gabriela Bîndar, coordonator proiect Erasmus +.