Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, pentru alegerile locale din iunie, începe pe data de 10 mai 2024, la ora 0.00, şi se încheie pe 7 iunie 2024, la ora 7.00, iar pentru alegerile europarlamentare din iunie va începe în data de 10 mai, la ora 0.00, şi se va încheia în data de 8 iunie, la ora 7.00, a decis Consiliul Naţional al Audiovizualului.
CNA a adoptat, în şedinţa de miercuri, decizia privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile locale din anul 2024. „Reflectarea campaniei electorale în audiovizual începe vineri, 10 mai 2024, ora 0,00, şi se încheie în ziua de vineri, 7 iunie 2024, ora 7,00. Candidaţii şi reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi candidaţii independenţi, denumiţi în continuare competitori electorali, au acces gratuit la posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, în condiţiile art. 66 – 68 din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare”, se arată în decizia CNA. Conform sursei citate, radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure desfăşurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate şi corecte pentru toţi competitorii electorali (…).
Începând cu 48 de ore înainte de începerea votării şi până la încheierea votării sunt interzise:
* prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă;
* difuzarea de spoturi de publicitate electorală;
* invitarea sau prezentarea candidaţilor şi/sau a reprezentanţilor competitorilor electorali în emisiunile şi programele posturilor de radio şi de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 76 alin. (4) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
* comentarii privind desfăşurarea campaniei, precum şi cele privind candidaţii şi competitorii electorali.
În ziua votării sunt interzise prezentarea de sondaje realizate la ieşirea de la urne înainte de încheierea votării; comentarii referitoare la competitorii electorali, înainte de încheierea votării; îndemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali.
Posturile de radio şi de televiziune private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale au obligaţia să facă cunoscut public acest lucru prin presă şi/sau prin programele lor şi să comunice Consiliului Naţional al Audiovizualului implicarea lor în campania electorală până cel mai târziu în data de 21 aprilie 2024.
Competitorii electorali au la dispoziţie intervalul 22 – 28 aprilie 2024 pentru a se adresa în scris posturilor private de radio şi de televiziune care şi-au anunţat intenţia de realizare şi difuzare a emisiunilor electorale, solicitând şi timpii de antenă pe care intenţionează să îi utilizeze. (…) Tarifele unice precizate vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu reprezentanţii tuturor competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice, arată decizia CNA.