Construcția Drumului expres Focșani – Brăila capătă contur, iar în luna martie vor avea loc două dezbateri publice asupra raportului privind impactul asupra mediului. Dezbaterile vor avea loc la primăriile din Focșani și Brăila. La Focșani, dezbaterea publică va avea loc la sediul Primăriei, în data de 7 martie, de la ora 10.00. Până atunci, persoanele interesate pot consulta raportul privind impactul asupra mediului și studiul de evaluare adecvată pentru proiectul “Drum expres Focșani – Brăila”, propus a fi amplasat în județele Vrancea și Brăila.
„Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/ opinii/ observaţii privind documentele menţionate la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului – Agenția Națională pentru Protecția Mediului din Splaiul Independentei, nr. 294, Sector 6, Bucureşti sau la adresele de e-mail office@anpm.ro, autorizari@anpm.ro până la data de 05.03.2024”, se arată în anunțul APM.
Documentațiile depuse la APM arată că drumul expres își are originea în estul municipiului Focșani, printr-un nod rutier ce îl va conecta la viitoarea autostradă Buzău – Focșani. Are o dezvoltare est către vest până la Brăila, traseul având o lungime de 73+524 km. Calculele arată că noul drum expres va scurta timpul mediu de deplasare pe relația Focșani – Brăila, de la 1h 17 min în scenariul fără proiect, la 59 min, în scenariul cu proiect.
Astfel, pentru fiecare călătorie se vor economisi 18 minute. Viteza medie de circulație va crește de la 70 km/h la 95 km/h în urma implementării proiectului. De altfel, viteza de proiectare a drumului va fi de 120 km/h. Întregul traseu a fost împӑrţit în 3 loturi, organizate astfel: Lot 1 (Km 0+000 – Km 28+200) care începe de la Nodul Rutier Focșani la autostrada A7 (zona km 0+000) și se termină la nodul rutier Măicănești (DN23) (zona km 26+060);
Lot 2 (Km 28+200 – Km 65+800) pornește de la o încărcare/ descărcare temporară din/ în DJ204B, DN23B prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 27+440) și se termină la o încărcare/ descărcare temporară din/ în DJ255A prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 65+440); Lot 3 (Km 65+800 – Km 73+524), începe de la Nodul Rutier Siliștea la DJ221C (zona km 68+260) și se termină în nodul rutier Brăila la DX Buzău – Brăila (zona km 73+524).
Vă prezentăm în continuare traseul Drumului Expres, așa cum este prezentat în documentația de mediu: Drumul Expres își are originea în estul municipiului Focșani, printr-un nod rutier la viitoarea autostradă. În zona km 5+400 este intersectat DN23A unde este amenajat nod rutier pe UAT Milcovul. La km 13+100 este supratraversată calea ferată CF600. Traseul continuă până în zona km 25 înscriindu-se prin sudul localităților Hângulești și Maluri.
La km 26+060 este proiectat nodul rutier ce conectează Drumul Expres la DN23 printr-o bretea de legătură de aproximativ 2,68 km. În continuare, drumul expres se încadrează printre localitățile Râmniceni și Tătaru. La km 26+900 – 27+500 este supratraversat Râul Râmnicu Sărat și DJ204B. În zona km 29+910 este intersectat DN23B care supratraversează drumul expres.
La km 41+270, între Gulianca și Salcia Tudor este traversat DJ202A, urmând ca la km 47+450 să fie amenajat nodul rutier ce conectează drumul expres la DN23 între localitățile Corbu Nou și Măxineni printr-o bretea de legătură de aproximativ 4,7 km. În zona km 53+350 este traversat Râul Buzău și DJ202B.
Traseul continuă până la km 68+250, în zona localităților Siliștea și Mărtăcești unde este amenajat un nod rutier ce face conexiune la DJ221C. În continuare traseul se desfășoară până în zona km 73+520 unde este amenajat un nod rutier la Drum Expres Buzău – Brăila. În această zonă se regăsește și punctul final al drumului expres.